شهردار تهران:  پروژه ای که در خدمت به مردم نباشد افتتاح نمی شود

شهردار تهران ایمنی و خدمت به مردم را اولویت پروژه‌های عمرانی شهری دانست و گفت: در دوره من پروژه ناایمن افتتاح نمی‌شود و در این دوره شاهد افتتاح هیچ پروژه‌ای که در مسیر خدمت به مردم نباشد، نخواهیم بود.

به گزارش ایسکانیوز سیدمحمدعلی افشانی صبح امروز و در آیین بازگشایی بخش میانی خط ۷ مترو و افتتاح ایستگاه مهدیه تهران ضمن سپاسگزاری از تمام کسانی که در اجرای این پروژه نقش داشتند، گفت: دو چالش اصلی تهران، آلودگی هوا و ترافیک است که تجهیز و توسعه مترو تا حدی این مشکلات را کم خواهد کرد.
شهردار تهران با تاکید بر اینکه یکی از وظایف اصلی شهرداری، توسعه حمل و نقل عمومی است، ادامه داد: احساس می‌کنم که اگر ما با مردم به گونه‌ای سخن بگوییم که بین گفته‌ها و واقعیت‌های فاصله‌ای نباشد، مردم به ما اعتماد خواهند کرد و در دستیابی به اهداف شهری کمک خواهند کرد.
او در ادامه این مراسم با تاکید بر ضرورت خبررسانی دقیق، عنوان کرد: من همواره گفتم که حتی نقد منصفانه نمی‌خواهم و نقدی می‌خواهم که پایه و اساس داشته باشد. بعضی نوشتند که شهردار تهران با خرید کالای بنجل خارجی به تولید داخلی بی‌توجه است. من نگاه کردم و دیدم نوشتند ۶۳۰ واگن قرار است وارد شود که نادرست است. منظورشان این ۶۳۰ واگنی بود که قرار است بین شرکت چینی و شرکت ایرانی ساخته شود اما دقت نمی‌کنند که در قراردادهای قبلی می‌بایست ۲۵ درصد داخلی‌سازی می‌شد که در این قرارداد جدید به ۵۵ درصد داخلی سازی توجه شده است.


شهردار تهران با اشاره ضرورت حساسیت نسبت به ایمنی پروژه ها گفت: هیچ پروژه ناایمن در دوره من افتتاح نخواهد شد و همواره باید استانداردها لحاظ شود که در نهایت سود این موضوع به مردم خواهید رسید.


تاکید بر تغییر اقلیم و بارندگی‌های پیش‌بینی‌شده تهران و ضرورت آمادگی مدیریت شهری تهران بخش دیگری از سخنان افشانی در این مراسم بود. وی گفت: بحث سیل باید خیلی جدی مدنظر قرار بگیرد، ما نباید به علت خشکسالی‌های اخیر از سیلی که ممکن است در تهران جاری شود غافل شویم، به همین دلیل به معاونت فنی و حمل و نقل ابلاغ کردیم که تمامی خطوط مترو را و همچنین پروژه‌های عمرانی را ظرف مدت یک ماه یک بررسی میدانی انجام دهند و باید نسبت به وضعیت موجود زمین بررسی‌هایی انجام شود تا خدایی ناکرده سیل نابهنگام و حادثه غیرمترقبه‌ای رخ ندهد تا دچار حادثه شویم.


شهردار تهران با اشاره به پروژه‌های در حال انجام شهرداری تهران هم گفت: ما باید کارها را با کیفیت انجام دهیم. با توجه به کم بودن منابع باید اولویت گذاری کنیم. در تمام پروژه‌های عمرانی هم باید به سمت پروژه‌ها با اولویت بیشتر و با درصد پیشرفت فیزیکی بیشتر برویم. متاسفانه و به واسطه علاقه به کلنگ زنی بعضی مدیران، ما منابع محدود را بین پروژه‌ها تقسیم می‌کنیم و این کار باعث می‌شود که سرمایه مردم سال‌ها زیر خاک بماند.


او در ادامه سخنان با تاکید بر ضرورت مشارکت مردم در مدیریت شهر، گفت: تنها با مشارکت مردم امکان رفع نیازهای امروز وجود دارد. این اطمینان را به مردم می‌دهم که در این دوره به گونه‌ای با فساد برخورد خواهد شد که خدای ناکرده اگر کسی به اموال مردم دست‌درازی کرد، اینطور نباشد که شب راحت بخوابد. اگر مردم مشارکت بیشتری داشته باشند در آینده نزدیک وضعیت ما بهتر خواهد شد.

تمام بخش‌های حمل‌ و نقل در حال فعالیت هستند و هیچ بخشی از حمل و نقل متوقف نمی‌شود و همین الان بحث استفاده از دوچرخه و پیاده‌رو درحال پیگیری است


سیدمحمدعلی افشانی همچنین تاکید کرد که تمام بخش‌های حمل‌ و نقل در حال فعالیت هستند و توضیح داد: هیچ بخشی از حمل و نقل متوقف نمی‌شود و همین الان بحث استفاده از دوچرخه و پیاده‌رو درحال پیگیری است.


شهردار تهران در ادامه این مراسم با حضور در جمع خبرنگاران به پرسش‌ها پاسخ داد.

او در پاسخ به پرسشی درباره تغییرات انجام‌شده در خط ۷، با بیان اینکه با بررسی‌های انجام شده نواقص خط 7 مشخص و برای رفع آن اقدام شد، افزود: تعدادی از ایستگاه‌ها آماده نبود، برخی از ایستگاه‌ها پله برقی نداشت، در تعدادی از ایستگاه‌ها هواکش در راه‌های خروجی موجود نبود که خوشبختانه این مشکلات در حال حاضر رفع شده و 5 ایستگاه مورد بهره‌برداری قرار گرفت و در آینده نزدیک تلاش می‌کنیم تا ایمنی تمام ایستگاه‌های خط 7 را برقرار کرده تا خط به صورت کامل مورد بهره‌برداری قرار گیرد.


افشانی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود برای بازگشایی خط 7 به صورت کامل بیش از 2 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز باشد تا همه نواقص برطرف شود، تصریح کرد: برای 5 ایستگاهی که مورد بهره‌برداری قرار گرفت 234 میلیاردتومان هزینه شد.


شهردار تهران در پاسخ به سوال دیگری مبنی‌بر اینکه آخرین پیگیری مطالبات شما به مبلغ 4 هزار و 500 میلیارد تومان از هلدینگ یاس به کجا رسید، گفت‌: خواسته‌ام که این موضوع به صورت کامل مورد بررسی قرار گیرد و در ابتدا مشخص شود که بدهی وجود داشته و اگر بدهی وجود داشت به هر میزان که بود من آن را باز پس می‌گیرم.


افشانی در پاسخ به پرسش دیگری درباره اختصاص 20 بیلبورد در شهر به یکی از بازیگران زن توضیح داد: در این رابطه به من هم گزارش شده است اما به کسی بیلبوردی داده نشده اگر بیلبوردی در شهر دیدید، آن را به من اعلام کنید. در واقع سازمان ورزش اختیاری در این رابطه ندارد و مسئولیت این کار با سازمان زیباسازی است.


سیدمحمدعلی افشانی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی‌بر اینکه شما به عنوان شهردار تهران ایمنی خط 7 مترو را تضمین می‌کنید یا خیر، گفت: قطعا ایمنی این خط از دیگر خطوط اگر بیشتر نباشد، کمتر نیست. من به عنوان شهردار نباید این موضوع را تضمین کنم بلکه پیمانکار، سازنده و مجری طرح هستند که باید ایمنی خط 7 را تضمین کنند.

706

افشانی : قطعا ایمنی این خط از دیگر خطوط اگر بیشتر نباشد، کمتر نیست. من به عنوان شهردار نباید این موضوع را تضمین کنم بلکه پیمانکار، سازنده و مجری طرح هستند که باید ایمنی خط 7 را تضمین کنند.
کد خبر: 961530

وب گردی

وب گردی