استراتژی دانشگاه آزاد حل مشکلات مردم و جامعه است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: استراتژی دانشگاه این است که از این پس بتواند در کنار مردم برای حل مشکلات جامعه قدمی بردارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از واحد قزوین، جلسه شورای اقتصاد دانش بنیان و طرح های درآمدهای غیرشهریه ای دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین با حضور دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مرکز فناوری و نوآوری سینتک این دانشگاه برگزار شد و طرح های پژوهشی، دانش بنیان و اقتصادی که قابلیت درآمدزایی دارند، مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

دکتر فرهاد رهبر در این جلسه با بررسی طرح های دانش بنیان و اقتصادی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، گفت: در مسائل اقتصادی و کسب درآمد، حفظ شان دانشگاه آزاد اسلامی بسیار مهمتر از درآمدزایی است و ما نباید به هر قیمتی به منابع مالی و درآمد دست یابیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین با تاکید بر رقابت مثبت و مؤثر در طرح های اقتصادی به خصوص با شرکت های خارجی، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی نباید در موقعیتی قرار گیرد که با مردم رقابت کند، باید در همه طرح ها اعم از آموزشی، فرهنگی، اقتصادی و ... در کنار مردم قرار بگیریم و زمینه را برای رفاه و بهره مندی مردم مهیا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: با توجه به نرخ رشد جمعیت و کاهش دانشجو، برای آن که دانشگاه آزاد اسلامی بتواند به حیات خود ادامه داده و پا برجا بماند باید در خصوص درآمدهای غیرشهریه ای تفکر کنیم.

دکتر فرهاد رهبر ادامه داد: با توان علمی و دانشی که در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی است و با امکانات و تجهیزاتی که در اختیار داریم اعم از آزمایشگاه ها، اعضای هیات علمی و دانشجویانی که می توانند در این مسیر کمک کنند، قطعاً خلق ثروت خیلی مشکل نخواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: استراتژی دانشگاه این است که از این پس بتواند در کنار مردم برای حل مشکلات جامعه قدمی بردارد و حل مشکل نیاز به فکر، اندیشه، تدبیر و تحقیق دارد و محل این مسائل هم دانشگاه است، امیدواریم دانشگاه آزاد اسلامی از این فرصت ها استفاده کند و همه ما در راه رسیدن به هدف در کنار هم و دست در دست هم با قدرت پیش برویم.

دکتر مرتضی موسی خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از فعالیت ها و توسعه شرکت های دانش بنیان پرداخت.

دکتر موسی خانی ادامه داد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، دکتر فرهاد رهبر و دکتر رنجبر معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، سعی کرده ایم نخبگان و استعدادهای کشور را حفظ کرده و در راستای رشد و توسعه کشور گام برداریم.

وی پس از تشریح طرح های دانش بنیان و همچنین اقتصادی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، گفت: امیدواریم تا با استفاده از رهنمودها و حمایت های رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و سایر همکارانشان، در جلسه آتی شورای استان با دستاوردها و سربلندی بیشتر به ارائه گزارش های خود بپردازیم.

در ادامه این جلسه، دکتر شعبان نژاد رئیس منطقه جنوب و غرب دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین نیز به ارائه طرح های دانش بنیان و اقتصادی در دانشگاه های این منطقه پرداخت.

در حاشیه این نشست رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و هیأت همراه از مرکز شتاب دهنده سورس و دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به خصوص در زمینه رباتیک بازدید کردند.

202

کد خبر: 961550

وب گردی

وب گردی