نامه‌ یکی از نوابغ جوان اقتصادی  به رئیس جمهور + متن نامه

یکی از نوابغ اقتصادی کشور در نامه‌ای به رییس جمهور، برخی پیشنهادات و ملزوماتی که دولت باید برای حل معضلات پیش‌رو در پیش بگیرد را مطرح کرده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز؛ علیرضا معظمی نیا یکی از نوابغ اقتصادی و تحصیلکرده‌ی جامعه کنونی، در قالب نامه‌ای خطاب به رییس جمهور برخی از ملزومات اقتصادی و سیاسی را به رییس جمهور متذکر و پیشنهاداتی را برای برون رفت دولت از شرایط کنونی ارائه داده است.

بسم الله الرحمن الرحیم
حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
با سلام و احترام
آقای رئیس جمهور! بی مقدمه بگویم تنها راهکار برون رفت از مشکلات حاد و حیاتی عدیده اقتصادی جامعه ایران بویژه بازار سکه و ارز ترمیم کابینه خود و تغییر آقایان واعظی، نهاوندیان، سیف، شریعتمداری ، نوبخت و کرباسیان می باشد. اقتصاد ایران امروزه با ریسک های بالایی مواجه شده است که برای حل آن باید اصلاحات فوری در دستور کار قرار بگیرد.
ترمیم کابینه دولت ابتدا باید از سازمان برنامه و بودجه و دفتر رئیس جمهور و سپس دیگر سازمان ها آغاز شود. در شرایط کنونی از اصلاح طلبان و اصولگرایان این انتظار می رود که با کمک یکدیگر و یکدل و یکصدا زیر پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران بویژه توصیه مقام معظم رهبری دولت را یاری کرده و مانع از انحصارطلبی عده ای در آن شوند. متاسفانه در دور اول دولت تکدبیر و امید به نظر رسید که با حضور اشخاصی تحت عنوان رئیس دفتر و نماینده بخش خصوصی در دولت، زمزمه هایی از رقابت های گروه هایی با هدف ممانعت ورود اشخاص صاحب نظر و نخبگان و اساتید دانشگاهی شنیده میشد که به ظاهر همین رویه در دور دوم ادامه یافته است و پستهای کلیدی مدیریتی پر درآمد را به سرقفلی میدهند.
چرا در شرایط کنونی حتی متخصصان واقعی کشور نیز علاقه ای به کمک و مشاوره به دولت و ارائه راهکار ندارند!!!
لذا دیگر اثری از دولت تدبیر و امید باقی نمانده و دولت اعتدال و توسعه تلقی میگردد و با گفتار درمانی و سیاه نمایی مکرر حنای آن شعار برای ملت ایران دیگر رنگی ندارد.
برای جلوگیری از بدتر شدن وضعیت موجود باید سود بانکی با افزایش 20 درصدی به روال سابق برگردد تا اجاره مسکن پایین بیاید ( تقریبا 50 درصداز مردم کشور مستاجر هستند). همچنین نابسامانی وضعیت در بخشهایی همچون وزارت صنعت و جهاد کشاورزی و اقتصاد علی الخصوص بانک مرکزی دیده میشود که مسئولین مربوطه باید از دستاوردهای خود ، حرف قابل دفاع شرعی و قانونی داشته باشند.
جنا آقای دکتر روحانی! تنها اصلاح طلب و دلسوز حاضر در دولت تدبیر و امید ( اعتدال و توسعه) جناب آقای مهندس اسحاق جهانگیری می باشند. متاسفانه گفته می شود تیم وی را در دولت بازی نمی دهند و معتقدند دولت امروز دولت اصلاحات نیست.
از سویی دیگر جناب آقای روحانی ! در انتخابات سال 1392 با شعار رفع حصر و اشتغال جوانان و رونق کسب و کار و ارزانی و غیره برای کسب رای در ستادهای انتخاباتی به مردم وعده دادید و اظهار داشتید که من سرهنگ نیستم بلکه یک سیاستمدارم که متاسفانه هیچکدام آن نبودید ولی ای کاش یک سرهنگ سیاستمدار بودید.
جنا آقای دکتر روحانی ! با اقدام های سلبی نمیتوان صدای اعتراضات شکم های گرسنه مردم را با زور و سرنیزه و شلاق و زندان سرکوب کرد. چندین میلیون نفر ایرانی که عاشق ولایت و پرچم کشور هستند، حاضرند با یک اشاره مقام معظم رهبری حضرت امام خامنهد ای کفن پوش در مقابل دشمنان داخلی و خارجی به صف شوند ( همان طور که 8 سال از خاک و ناموس و پرچم کشور دفاع کردند.این کشور نه إرث پدر ونه مهریه مادری هیچکسی غیر خود مردم نیست!!)واین همان نکته ای است که دنیا از آن وحشت دارد. اشتباه بزرگ دولت ، خود بزرگ بینی و غرور بود که اگر در ابتدا شروع مذاکرات هسته ای توجهی به ارشادات مقام معظم رهبری مبنی بر عدم اعتماد به امریکایی ها داشتند موفق تر می بودند و لازم بود همراه تیم سیاست خارجی یک تیم اقتصادی و یک تیم امنیت ملی حضور داشته باشند چرا که به طور حتم یک سیاستمدار که دانشی از امنیت ملی و اقتصاد ندارد نمی تواند در مذاکرات منافعی بدست آورد.
جنا آقای دکتر روحانی! تمام بحث کشور بر سر امنیت ملی و اقتصاد ملی باید متمرکز شود نه فقط دیپلماسی ، زیرا وقتی فقر از در وارد هر خانه ای شود ایمان از پنجره می رود.
سئوالی دارم از رئیس جمهور محترم که حکم یک پدر را برای کشور دارد که هم باید تشویق کند و هم تنبیه و آن اینست که ؛ آیا این جوانان فرزندان من و شما نیستند؟ آیا اطلاع دارید یک مادر برای تهیه پول شیر خشک کودک خود حاضر است بکه هر کاری دست بزند !؟
اگر مردم و خانواده های معظم شهدا و رزمندگان دهه شصت ، از کم کاری و سستی و رانت و لابی مدیران دولت چشم پوشی نمودند و تا به امروز سکوت پیشه کرده اند فقط به حرمت شخص رهبر بوده است. جناب آقای روحانی میدانید سن فحشا به 29 سال رسیده که دلیل آن بر اثر فقر مالی و گرسنگی است.
اگر رئیس جمهور در اداره کشور با مشکلات مختلف دست و پنجه نرم میکند توصیه میشود از فرماندهان محترم ارتش و سپاه علی الخصوص مراجع معظم تقلید و شورای نگهبان قانون اساسی و مجمع تشخیص مصلحت نظام یاری طلب نماید.
همچنین در بخش اقتصاد بازار ، جهت جلوگیری از افزایش قیمتها اقدامات اساسی صورت گیرد. به عنوان نمونه((در بخش خودرو سایت ثبت سفارش باز شود بویژه سایت سایپا و ایران خودرو با تحویل فوری . متاسفانه به یک شکخص 500 دستگاه خودرو(ارابه های مرگ و فاقد کیفیت) و به یک شهروند عادی بعد از 45 روز کاری آن هم با مشکلات فراوان خودرویی تحویل شود. ))
جناب آقای رئیس جمهور! مردم در مناظره ها شاهد این بودند که رقبای انتخاباتی جنابعالی همچکون آیت الله رئیسی ، آقای مهندس میرسلیم و آقای دکتر قالیباف برنامه های جامع و چشم انداز روشنی داشتند.بهتر نیست از برنامه ها و راهکارهای این عزیزان بهره ببرید.
بزرگترین اشتباه بانکی کشور توسط دکتر ولی الله سیف صورت گرفت که به دلیکل عدم داشتن علم و دانش بانکداری ، بطور سلیقه ایی قبل از اینکه تورم واقعی مهار شود ارز را تک نرخی اعلام کردند که نتیجه اش امروز بر مردم هویدا گشت.
آقای رئیس جمهور ! اینجانب که یک روستایی بی سواد پشت کوهی هستم به مراتب بهتکر از آقکای سکیف و تکیم اقتصکادی دولکت متوجه اشتباهات فاحش در عملکرد اقتصادیشان می باشم. متاسفانه تا کنون تمام آمال و آرزوهای هزاران جوان ایرانی برای تشکیل یک زندگی حداقلی که چشم امیدشان به این دولت بود همه را بر باد دادید و چیزی که گریبانگیر مردم ایران خصوصا جوانان شده
است ، جز فقر و بیکاری نیست .
یکی دیگر از مصادیق بی اعتمادی مردم به دولت که زنگ خطری است برای جنابعالی ، می توان در کمکهایی که به مردم زلزله زده کرمانشاه از طریق افراد مشهور و سلبریتی ها شد نام برد.
جنا آقای دکتر روحانی! چرا باید عدهای از مدیران کشور سوگند خود در برابر مردم را به خاطر جیفه مال دنیا فرامکوش کنند و هنوز یکسال از دور دوم دولت تمام نشده است باید این همه مشکل ایجاد شود !!!
جنا آقای دکتر روحانی ! خواسته مردم استعفا و استیضاح شما نیست. مردم به آن 24 میلیون رای احترام میگذارند اما دولت مردان،خیر!!باید همواره ازکارچاق کن هایی درلباس مشاورکه به آنها فاحشه های سیاسی ستادهای انتخاباتی گفته میشود در دولت صرفه نظر نمود. متاسفانه امروزه نه اصلاح طلبان و نه اصولگرایان در دولت جایگاهی ندارند و وزرا، استانداران و مدیران ارشد از حزب اعتدال و توسعه دولت نوبخت و حزب اعتماد ملی انتخاب شده اند و ...!!!!
جنا آقای دکتر روحانی! ایران ثروتمندترین کشور دنیاست و متاسفانه نیروهای خارجی به دنبال ایجاد تفرقه میان مردم هستند زیرا مسئولین هیچ گونه تناسبی با توجه به رشته تحصیلیشان و جایگاهی که هماکنون اشغال نموده اند را ندارند و احساس می کنند که ولی نعمت مردم هستند در صورتیکه به فرموده بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) آنها همگی باید خدمتگزار این مردم باشند اما متاسفانه جایگاه خودشان را فراموش کرده اند.

از طرفی بانکها نقدینگی مردم را تبدیل به ملک نموده اند. در یک خیابان انبوهی از شعبه های بانکی وجود دارد که کمکی به فعالیت اقتصادی نمی کند. دولت میتواند با اقدام ضربتی ضمن واگذارنمودن املاک بانکها و فروش آنها بخشی از دارایی های مردم را به چرخه اقتصاد برگرداند تا عرضه و تقاضا و اشتغالزایی برای مردم به تعادل برسد.
دولت باید به موقع اسامی مفسدان و آقازادهها (ژنهای خوب ) را اطلاع رسانی کند و با گفتار درمانی کاری از پیش نخواهد برد زیرا حنای آن دیگر رنگی برای مردم ندارد.
آقای روحانی! آهن آهن را میبرد.
جناب آقای رئیس جمهور! به جای خشم و غضب و کینه ورزی از شنیدن صدای حق و حقیقت با اینجانب و مردم همچون یک پدر مهربان باشید.


با تجدید سلام و احترام الاحقر علیرضا معظمی نیا
یک شهروند ایرانی

کد خبر: 961571

وب گردی

وب گردی