از "بی شناسنامه" خواندن منتقدان تا "چوپان" قلمداد کردن مردم

متاسفانه شاهد هستیم که موج انتقادات و تخریب های دولتمردان از منتقدین، به مردم تغییر جهت یافته است.

کلید ادعایی دولت تدبیر و امید پس از آن که به مدت 5 سال نتوانست قفل های کشور را باز کند، به شمشیری برای تخریب و ناسزایی گویی به منتقدان و البته مردم تبدیل شده است؛ دولت تدبیر از همان ابتدا شمشیر را برای منتقدان خود از رو بست و منتقدان را با الفاظی مانند "بی شناسنامه"، "لبو فروش" و" بروید به جهنم" خطاب کرد که نشان می داد هیچ منتقدی از شمشیر ضد انتقادی دولت جان سالم به در نخواهد برد. البته که دیگر از اعضای این دولت نیز به مخالفان خود تاختند و این موضوع مختص به رئیس جمهور نبود.

این شمشیر ضد انتقادی دولت معطوف به توهین به منتقدان نشد و مردم نیز از قاعده تخریب دولتمردان مستثنی نماندند؛ مردمی که با انواع اقسام مشکلات اقتصادی و معیشتی دست و پنچه نرم می کنند اما همچنان با صلابت و غیرت پای نظام اسلامی خود ایستاده اند.

اما شاهد هستیم بیماری مسری توهین به منتقدان و مردم از رئیس جمهور به دیگر اعضای دولت سرایت داشته است به طوری که اخیرا حسین عبده تبریزی مشاور وزیر راه و شهرسازی در برنامه "مناظره" شبکه یک سیما صحبت های تعجب انگیزی در خصوص ساکنین مسکن مهر ابراز کرد؛ از آن جایی که وی تاکنون سوابق مدیریتی گسترده ای در بخش های اقتصادی کشور داشته، تقریبا می توان او را به عنوان فردی تاثیر گذار در اقتصاد کلان کشور طی دهه اخیر قلمداد کرد.

اما در کمال بی ادبی و بی نزاکتی این فرد سخنان نامتعارفی را نسبت به ساکنین مسکن مهر طی این مناظره تلویزیونی بیان کرد که خشم بسیاری از مردم را برانگیخت و باعث آزرده خاطر شدن قشر متوسط و ضعیف جامعه شد؛ وی مدعی شده است که طرح مسکن مهر شرایطی را به وجود آورد تا مردم از روستاها به شهر بیایند. این طرح مناسبات جمعیتی را بر هم زد، بعضی ها 45 هزار تومان را گرفتند، چوپانی را رها کرده و آمدند در شهر ساکن شدند!

البته که چنین اظهارتی از وزارتخانه ای که سکان دار آن فردی دارای تفکرات نزدیک به لیبرال است دور از انتظار نیست؛ جناب آخوندی نیز 2 سال پیش پس از حادثه قطار تبریزـ مشهد به جای ابراز همدردی با مردم و رسیدگی هرچه بیشتر به اوضاع، اظهار می کند که تمام کشته شدگان بیمه هستند و جای نگرانی وجود ندارد!

پروژه مسکن مهر برای مسئولانی که مذاقشان با آب و هوای ولنجک و نیاوران سازگار است مسخره و بیخود به نظر می آید؛ قطع به یقین دریافت حقوق های نجومی و تحصیل فرزندان برخی از مسئولان محترم هیچ درکی از فقر را برایشان باقی نگذاشته است. شاید آقای عبده تبریزی از اجاره های سنگین و سرسام آور شهر تهران خبر نداشته باشد! اما باید به وی یاد آور شد که دختر و پسر جوانی که تازه ازدواج کرده اند، توانایی اجاره یک لانه مرغ را در اطراف تهران ندارند و به همین سبب موضوع ازدواج و تشکیل خانواده در جامعه به یک اژدها و غول بی شاخ و دم مبدل گشته است.

جناب عبده تبریزی شاید مطلع نباشد که خیلی از همین افرادی که چوپان خطاب می کند درآمدشان به اجاره کردن خانه های ولنجک و نیاوران برخی آقایان کفاف نمی دهد و لاجرم مجبور به سکونت در همین مسکن مهری هستند که وی به تمسخر می گیرد.

پیشنهاد می شود که آقای عبده تبریزی با شفاف سازی فیش های حقوقی خود این موضوع را برای همین افرادی که به اصطلاح چوپان قلمداد می کنید روشن کند که فاصله او و هم ترازانش با قشر متوسط و ضعیف جامعه چه مقدار است؛ حتما اختلاف فیش حقوقی جناب عبده تبریزی با کارگر ساده ای که توانایی تامین هزینه شهریه دانشگاه فرزند خود را ندارد بسیار در روشن کردن این موضوع که چرا عده ای مجبور به سکونت در مسکن مهر هستند، اثر گذار است.

باید خدمت جناب عبده تبریزی یادآور شد که برای جریان انقلابی کشور، چوپانانی که از طلوع خورشید و تا پایان غروب خارج از محل زندگی خود مشغول چرای گوسفندان هستند و به سبب آن به تولید لبنیات کشور کمک می کنند، خیلی بیشتر از مدیران نالایق و لیبرالی ارزش دارند که در طول این 40 سال خون این ملت را مکیده و باعث سوء استفاده ضدانقلاب شده اند.

باید گفت که عامل شلوغی شهرها تفکرات تکنوکراتی هم فکران آقای عبده تبریزی در بخش های اقتصادی کشور است و مسکن مهر در آن هیچ دخل و تصرفی ندارد؛ پس بهتر است به جای تحقیر مردم سطح سواد و مدیریت خود را افزایش دهند تا دیگر شاهد این وضعیت اسفناک در شهرها به ویژه کلان شهر تهران نباشیم.

به طور حتم مسکن مهر با تمامی مشکلات و انتقادات باعث شده تا قشری از مردم جامعه با درآمد پایین صاحب خانه شوند تا به نوعی زیر بار کرایه های سرسام آور خانه ها کمر خم نکنند؛ مسئولان محترم اگر خیلی نگران شلوغی شهرها هستند باید برنامه ریزی مدونی برای مقابله با مبالغ هنگفت کرایه تنظیم کنند و همچنین مشاغل با ایجاد مشاغل در شهرهای کوچک، ساکنین آن جا را مجبور به کوچ به شهرهای بزرگتر نکنند.

البته که دولت تدبیر و امید با داشتن این تیم اقتصادی و ادامه دادن این روند، نمی تواند آینده روشنی برای مسئله اقتصاد و ایجاد شغل رقم بزند و هرچه سریع تر باید فکری به حال تغییر این تیم خسته و کهنسال بکند.

302

کد خبر: 961619

وب گردی

وب گردی