سهم دختران  از فضای شهری کم‌تر از پسران است

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران گفت: در حال حاضر در شهر فضای برابر برای کل جامعه نداریم و سهم دختران را در استفاده از فضای شهری کم‌تر از پسران عنوان کرد.

به گزارش ایسکانیوز از ایسنا رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه در شهر فضای برابر برای افراد کل جامعه وجود ندارد، سهم دختران را در استفاده از فضای شهری کم‌تر از پسران عنوان کرد.

الهام فخاری در"نشست تخصصی خشونت علیه خود در زنان با محوریت خودزنی در دختران جوان" که ظهر امروز به همت جهاد دانشگاهی واحد الزهرا برگزار شد گفت: وقتی فضای کافی برابر در شهر وجود ندارد تا فرد بگوید من هم هستم به دنبال راهی برای بروز خودش می‌گردد، زیرا فرد در دوره نوجوانی می‌خواهد اظهار قدرت کند، حال این قدرت را باید در کدام میدان ببرد؟

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه دخترها یکسری میدان‌های لازم برای اعمال خشونت را ندارند، گفت: دختران در چنین وضعیتی چه سوژه‌ای نزدیک‌تر از خود، برای اعمال خشونت دارند؟

فخاری با بیان اهمیت مهارت در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، یادآور شد: کمبود مهارت نیز موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود و مدیران نیز خود باید مهارت‌های زندگی را کسب کنند، زیرا در مسئله کمبود مهارت مهم‌ترین نکته، خودآگاهی است.

وی با بیان اینکه گفت و گو، اهمیت زیادی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد، گفت: باید آئین گفت و گو و زبان گفت و گو با نوجوانان و بویژه دخترها را تعریف کنیم.

باید فضاهای ناایمن شهری که احتمال قرار گرفتن نوجوانان را در موقعیت‌های خطرناک زیاد می‌کند، مدیریت شوند

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه باید فضاهای ناایمن شهری که احتمال قرار گرفتن نوجوانان را در موقعیت‌های خطرناک زیاد می‌کند، مدیریت شوند، تصریح کرد: ما باید دختران نوجوان را مخاطب هدف خود قرار دهیم و اگر آن‌ها درگیر شکل‌هایی از فعالیت‌های انرژی‌بر مفید باشند، بسیاری از مشکلات مربوط به این مسئله حل می‌شود.

فخاری افزود: خشونت علیه زنان از مباحث مورد توجه ما است و در برنامه پنج ساله سوم شهر تهران به این موضوعات توجه ویژه‌تری شده و مسئله زنان را در برنامه‌ریزی‌ها مورد توجه قرار داده‌ایم.

وی افزود: آیا از خودمان نمی‌پرسیم که چرا در شهر نابینا نمی‌بینیم؟ حضور کم‌رنگ آنان نشان می‌دهد که به سهم آنان در شهر توجه کافی نشده است.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران در پایان، اظهارکرد: در فضاهایی از شهر دخترانمان را اصلا نمی‌بینیم، در صورتی که اگر میدان را با نظارت غیر مستقیم باز کنیم، شاید بشود درصدی از این مشکلات را کم کنیم.

700

کد خبر: 961707

وب گردی

وب گردی