فرانسه 4 - کرواسی 2/ خروس‌ها، شطرنجی‌پوشان را مات کردند

تیم ملی فوتبال فرانسه موفق به شکست کرواسی در فینال جام جهانی 2018 شد و دومین قهرمانی خود را جشن گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، تیم های ملی فوتبال فرانسه و کرواسی از ساعت 19:30 امروز (یکشنبه) در ورزشگاه لوژنیکی مسکو به مصاف یکدیگر رفتند تا دیدار فینال جام جهانی 2018 را برگزار کنند. این بازی با نتیجه 4 بر 2 به سود فرانسه خاتمه یافت.

ماریو مانژوکیچ، مهاجم کرواسی در دقیقه 18 روی سانتر آنتوان گریزمان به اشتباه دروازه خودی را باز کرد اما 10 دقیقه بعد ایوان پریشیچ با یک ضربه زیبای پای چپ، بازی را به تساوی کشاند.

دوباره 10 دقیقه بعد یک گل به ثمر رسید؛ کمک داور ویدئویی در تصمیمی جنجالی، برخورد توپ به دست مدافع کرواسی را پنالتی تشخیص داد. گریزمان پشت توپ قرار گرفت و گل دوم فرانسه را با ضربه ای خلاف جهت حرکت دانیل سوباشیچ به ثبت رساند.

در نهایت فرانسه با پیروزی 2 بر یک به رختکن رفت. انگولو کانته و لوکاس هرناندز از فرانسه در نیمه اول از نستور پیتانا، داور آرژانتینی کارت زرد گرفتند. در نیمه دوم هم سیمه ورسالیکو از کرواسی با اخطار داور روبرو شد.

نیمه دوم هم با حملات کرواسی آغاز شد اما گل سوم فرانسه، شیرازه شطرنجی پوشان را از هم پاشید. پل پوگبا در دقیقه 59 با یک ضربه فنی پای چپ، اختلاف را به دو گل رساند. 6 دقیقه بعد کیلیان ام باپه، جوان ترین بازیکن حاضر در میدان، گل مشابهی را این بار با پای راست به ثمر رساند.

4 دقیقه بعد اشتباه عجیب و فاحش هوگو لوریس باعث شد اختلاف دوباره به دو گل برسد. دروازه بان و کاپیتان فرانسه می خواست مانژوکیچ را دریبل بزند که ناکام بود و مهاجم کرواسی دروازه «خروس ها» را باز کرد تا هم برای تیم حریف و هم برای تیم خودش گلزنی کند.

فرانسه با این پیروزی، دومین قهرمانی خود در جام جهانی را جشن گرفت و پس از 20 سال بار دیگر بر بام فوتبال جهان ایستاد.

604

کد خبر: 961726

وب گردی

وب گردی