حجاب ابعاد مختلفی دارد و مختص زنان نیست

همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه (س)، روز دختر و آغاز دهه کرامت برنامه جشنی با همت معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند در سالن اجتماعات علامه طباطبایی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در ابتدای مراسم دکتر افتخارزاده رئیس دانشگاه واحد پرند و رباط کریم با تبریک میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر با اشاره به روایتی منتسب به امام رضا (ع) که فرمودند: «هر کس معصومه را در قم زیارت کند مانند کسی است که مرا زیارت کرده است.» اظهار داشت: حضور دختر مایه برکت و آرامش در خانواده است و دختران باید در تمام زندگی، رفتار این بانوی بزرگوار را سرلوحه کارهایشان قرار دهند.

رئیس واحد پرند و رباط کریم با توجه به آغاز دهه کرامت حجاب و عفاف بیان داشت: تعبیری که از حجاب است فقط مختص زن و دختر نیست بلکه حجاب تمام افراد را در بر می گیرد. وی افزود: حجاب ابعاد مختلف دارد مثل حجاب در چشم ، حجاب در کلام و... حجاب فقط به معنای پوشش نیست، رسالت اصلی حجاب رساندن انسان به آرامش است.

سپس دکتر زهرا حیرانی معاون دانشجویی و فرهنگی هم با خیر مقدم و تبریک میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر با بیان اینکه از این جشنها باید نکاتی را یادگار داشته باشیم گفت: فرزندانمان پس از ما سختی های زیادی را پیش رو خواهند داشت؛ چرا که با بحران آب، عدم آرامش، نبود هوای پاک، تحت فشار خواهند بود و ما به عنوان مادر باید به فرزندانمان کمک کنیم که در زندگی مستقل باشند.

این مراسم با اجرای تواشیح، مولودی خوانی، اجرای مسابقه و اهدای جوایز به رسم یادبود به کارکنانی که نامشان مزین به معصومه بود، برگزاری نمایشگاه نقاشی با موضوع حجاب و عفاف توسط فرزندان کارکنان و اهدای جوایز از برنامه های جشن ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر بود.

کد خبر: 961782

وب گردی

وب گردی