بازیگر و کارگردان پرفروش این روزها را بشناسید

مهران احمدی که این روزها از موفق‌ترین چهره‌های سینمایی محسوب می‌شود، وی با حضور درخشان در فیلم‌های سینمایی و سریال سرشناس تلویزیونی، چهره‌ی نام آشنا و شناخته شده‌ی سینمایی است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز، احمدی که پیش از این تجربه های بسیار موفقی را در تئاتر و تلویزیون تجربه کرده حال و پس از اولین تجربه کارگردانی خود در سینما، میل بیشتری به حضور پررنگ در سینمای ایران پیدا کرده است.

مهران احمدی متولد سال 1352در تهران است. وی فعالیت سینمایی خود را در عرصه بازیگری در سال 1385 با بازی در فیلم آدم آغاز کرد و پس از آن در 38 فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخت.

نفس، ماحی، کارگر ساده نیازمندیم، اسب حیوان نجیبی است، روز روشن، سیزده 59، آلزایمر، هیچ و بیست ز جمله آثار سینمایی هستند که احمدی در آن خوش درخشیده است.

احمدی اما بیشترین محبوبیت خود را مدیون حضور در تلویزیون است. بازی به یادماندنی وی در سریال «پایتخت» در نقش «بهبود» توانست مخاطبان بی شماری را پای تلویزیون بنشاند. تا جایی که غیبت وی در قسمت های بعدی پایتخت همواره احساس میشد.

سال 1396 و سی و ششمین جشنواره فیلم فجر گام تازهای در زندگی هنری مهران احمدی محسوب میشود. وی در این سال و این جشنواره برای نخستین بار در قامت کارگردان سینما ظاهر شد و در همکاری مشترک با «رضا عطاران» فیلم مصادره را ساخت.

مصادره نخستین ساخته «مهران احمدی» در قامت کارگردان توانست اکران نوروزی 97 را نصیب خود کرده و فروشی نزدیک به 16 میلیارد تومان را به ثبت برساند. این فیلم همچنان پرفروشترین فیلم سال 97 محسوب میشود.

فیلم سینمایی «هزارپا» ساخته «ابوالحسن داوودی» دومین تجربه سینمایی احمدی در سال 97 اما در قامت بازیگر است. وی در این فیلم نیز بار دیگر همکاری با رضا عطاران را تجربه می کند. این فیلم تاکنون و با گذشت کمتر از دو هفته مرز پنج میلیارد تومان فروش را رد کرده است.

احمدی امسال فعالیت دیگری را نیز در سینما تجربه کرده است. وی به تازگی بازی در فیلم سینمایی «آشفته گی» به کارگردانی «فریدون جیرانی» را به پایان رسانده که در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر رونمایی می شود.

مهران احمدی که این روزها از موفق‌ترین چهره‌های سینمایی محسوب می‌شود تا همین جا در سال 97 دو فیلم را به عنوان کارگردان و بازیگر روی پرده اکران داشته که مجموعاً از هر دو فیلم به فروشی 21 میلیارد تومانی رسیده است. این رقم در حالی است که هزارپا هنوز یک ماه اکران را در پیش دارد.

501

کد خبر: 961808

وب گردی

وب گردی