دانشجویان برتر دانشگاه آزاد به عنوان هیأت علمی اتخاب می شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت: دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصمیم دارد اعضای هیات‌علمی آینده دانشگاه را از میان دانشجویان برتر و استعدادهای درخشان انتخاب کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فرهیختگان، دکتر سیدعلی ابطحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با بیان اینکه تصمیم داریم دانشجویان برتر را تشویق کنیم تا ببینیم در افکار آنها چه می‌گذرد و چه توقعاتی از مسئولان دانشگاه دارند، ادامه داد: دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصمیم دارد اعضای هیات‌علمی آینده دانشگاه را از میان دانشجویان برتر و استعدادهای درخشان انتخاب کند.

وی ادامه داد: در حوزه پزشکی نیز تلاش داریم با نیروهای خوب ارتباط برقرار کنیم تا ارتباط آنها با دانشگاه قطع نشود و تصور نکنند به‌دلیل اینکه از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند دیگر نیازی به شرکت در برنامه‌های دانشگاه وجود ندارد. معتقدم دانشجویان برتر باید در مناطق تحقیقاتی ما کار کرده و در جلسات ما نیز شرکت کنند؛ چراکه آنها صاحب فکر هستند و به برنامه‌های ما ارزش افزوده می‌دهند.

دکتر ابطحی ادامه داد: کمیته‌های مشورتی دانشجویان و همچنین کمیته‌های مشورتی استعدادهای درخشان باید در دانشگاه فعال و کمیته مشورتی دانشجویان نیز باید در کمیته مراکز مطالعات و توسعه آموزشی دانشگاه فعالانه وارد شوند. معتقدم آنها حتی در ارزشیابی اساتید نیز باید فعال باشند.

راه‌اندازی مرکز اسناد دانشگاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران همچنین از راه‌اندازی مرکز اسناد دانشگاه خبر داد و گفت: قرار است پرونده‌های هشت دانشکده در یکجا تجمیع شوند. هشت دانشکده این دانشگاه برنامه‌های راهبردی و استراتژیکی داشته‌اند؛ بنابراین امسال برنامه‌های استراتژیک دانشکده‌ها ارزیابی و نظارت خواهد شد تا میزان اجرایی‌شدن آنها و چالش‌های پیش‌رو مشخص شود.

وی با بیان اینکه مرکز اسناد دانشجویی نیز راه اندازی می شود، گفت: اینکه پرونده دانشجویان در برخی از مکان‌های غیرامن باشد یک مشکل است؛ چراکه با یک آتش‌سوزی یا بارندگی شدید تمام پرونده دانشجویان از بین می‌رود؛ اما در حال حاضر ما جایی را انتخاب کرده‌ایم که اعلام و اطفای حریق و ایمنی ساختمان داشته باشیم؛ چراکه پرونده‌های اعضای هیات‌علمی و دانشجویان سرمایه‌های ماست. تصمیم گرفتیم یک مرکز اسناد دانشجویی راه‌اندازی کنیم تا اگر دانشجویی بعد از فارغ‌التحصیلی اطلاعاتی از مدارک خود خواست یا گواهی از نحوه تحصیل خود بخواهد بتواند به این مرکز مراجعه کند. امیدوارم این مرکز قبل از شروع سال تحصیلی راه‌اندازی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با اشاره به اینکه برای تمام کسانی که حق‌التدریس هستند، پرونده تشکیل می دهیم، اظهار داشت: صلاحیت علمی، کاری و... این اساتید بررسی شده و پرونده آنها تکمیل می‌شود. تمام کسانی که در حال حاضر به‌عنوان حق‌التدریس هستند پرونده آنها در مرکز اسناد ارزشیابی شده و درباره آنها تصمیم‌گیری می‌شود.

ابطحی گفت: تا شهریور 97 همه احکام اعضای هیات‌علمی و کارکنان با نام دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی صادر می‌شود تا اگر دیونی برعهده دانشگاه است، پرداخت شود.

202

کد خبر: 961832

وب گردی

وب گردی