استفاده از نرم‌افزار کنتورهای هوشمند فراب در طرح فهام

با دریافت گواهی تایید فنی «نرم‌افزار مدیریت کنتورهای هوشمند» فراب از سازمان برنامه و بودجه کشور، این نرم‌افزار در طرح فهام مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ سعید قنبری، مجری طرح‌های کنتورهای هوشمند شرکت فراب، این خبر را اعلام کرد و گفت: این نرم‌افزار در راستای اجرای طرح فهام با شرکت توانیر و بخش مدیریت نرم‌افزار معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سیستم‌ها و همچنین بخش کنتورهای هوشمند

معاونت مهندسی شرکت فراب، به‌صورت کاملاً بومی تولید شده است.
قنبری در ادامه افزود: این نرم‌افزار، دو و نیم سال است که در دو منطقه شمال غرب کشور در شهر زنجان و جنوب کشور در شهر بوشهر، نصب شده و تحت بهره برداری تجاری توسط 13 شرکت توزیع برق قرار گرفته است.

مجری طرح‌های کنتورهای هوشمند شرکت فراب در ادامه گفت: نرم‌افزار مدیریت کنتورهای هوشمند قادر است تعداد یک میلیون نقطه اندازه‌گیری را مدیریت کرده و داده‌های مورد نظر را از کنتورها در سراسر کشور دریافت و در دیتا بیس خود ذخیره کند.

او سپس اظهار کرد: این نرم‌افزار همچنین می‌تواند در صورت نیاز دستورهایی همچون قطع و وصل کنتور از راه دور را صادر کند و تنها نرم افزاری است که قادر است تمام انواع کنتورهای هوشمند مورد تایید شرکت توانیر را پوشش دهد.

قنبری در ادامه افزود: همچنین بخش مهمی از این محصول، رابط‌های مخابراتی مبتنی بر پروتکل‌های صنعتی هستند که به‌صورت کامل در داخل کشور و بر اساس استانداردهای تعیین‌شده، پیاده‌سازی شده‌اند.

402

کد خبر: 961853

وب گردی

وب گردی