رهبر:  پیشتازی در علم و فرهنگ از ویژگی های زن انقلابی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پیشتازی در علم و فرهنگ از ویژگی های دیگر زن انقلابی است. بانوان می توانند در زنده شدن فرهنگ اسلامی جامعه، نقشی اساسی ایفا کنند. از این همایش انتظار داریم که در این راستا برنامه ای عملیاتی و با زمانبندی مناسب داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دومین روز از همایش "بانوی مومن انقلابی " با حضور رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و سایر مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی، صبح امروز در هتل فرهیختگان واقع در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای این نشست گفت: بسیار خوشحالم که امروز بانوان در این همایش شرکت می کنند. امیدوارم در چند روزی که در این همایش شرکت می کنید بتوانید شبکه‌ای موثر از این رویه و اندیشه در کشور به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد کنید.
وی ادامه داد: نقش زن و بانوان در انقلاب اسلامی و پیدایش و استمرار آن، نقش ویژه ای بوده است و این نقش و جایگاه در بلوغ انقلاب اسلامی نقش ارزنده و قابل تاملی داشته است. برای اینکه این نقش بتواند در دهه چهارم انقلاب با توجه به تلاطم ها استمرار پیدا کند، باید دارای چند شاخصه باشد، این شاخصه ها باید در بانوان انقلابی تقویت و تکثیر شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی از مهم ترین شاخص ها این است که باید فرهنگ و مبانی ارزش های اصلی انقلاب گسترش پیدا کند و بتواند هدف های آرمانی انقلاب اسلامی را تقویت کند. برای این منظور باید زن مومن انقلابی بتواند خودش را به عنوان یک الگو در جهان معرفی کرده و الگوی فرهنگ ابتذال غرب را از جامعه پاک کند. الگو بودن در جهان باید تابع الگوهای برتر اسلامی باشد و این الگوها را ترویج دهد. در راس این الگوها حضرت فاطمه و حضرت زینب و سایر ائمه (ع) هستند.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از شاخص های زن مومن انقلاب پرهیز از تنبلی، محافظه کاری و ناامیدی است.همان طور که می دانید مردان بزرگ در دامان زنان مومن تربیت شده اند. باید خود زن مومن از محافظه کاری و تنبلی پرهیز کند. امروز یکی از استراتژی های دشمن گسترش یاس و ناامیدی است. در این زمینه باید زن انقلابی در میدان مجاهده و مبارزه پیشقدم باشد، اقتضای زمان و مکان را شناخته و آن را عملیاتی کند.

دکتر رهبر بیان کرد: از ویژگی های زن مومن انقلابی این است که می‌تواند با بصیرت بخشی به دیگران معجزه خلق کند. به این ترتیب زن مومن در تراز انقلاب اسلامی با افزایش علم و دانش می تواند در جهان الگو و تاثیر گذار در جهان بوده و تمدن اسلامی خلق کند. برای اینکه به هدف تمدن والای اسلامی برسیم، باید صبور باشیم. این صبر باعث می شود در برابر فشارها تسلیم نشویم.

وی افزود: امروز دنیا می خواهد با فشارها جام زهر را به رهبرمان بنوشاند ما سربازان ایشان هستیم تسلیم نشدن و صبور بودن در برابر فشارها وظیفه ماست. شما و جامعه ای که در آن حضور دارید می توانید پشتیبان رهبر باشید تا ایشان بتواند در مقابل خواسته های سلطه گران بایستد و مبارزه کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ما باید حافظ خون و نگه دارنده پرچم شهدا باشیم، همه شما می دانید ابزار نگه دارنده از خون شهدا چیست و باید برای رسیدن به این هدف، مسئولیت پذیر و تکلیف مدار حرکت کنیم. تمامی این موارد از جمله شاخص های زن مومن انقلابی است.
وی اظهار داشت: پیشتازی در علم و فرهنگ از ویژگی های دیگر زن انقلابی است. بانوان می توانند در زنده شدن فرهنگ اسلامی جامعه، نقشی اساسی ایفا کنند. از این همایش انتظار داریم که در این راستا برنامه ای عملیاتی و با زمانبندی مناسب داشته باشد، پیشتازی در میدان علم و فرهنگ نیازمند یک حرکت مدبرانه و برنامه ریزی شده در دانشگاه آزاد اسلامی است.
وی در پایان تاکید کرد: ما هرگز نباید به وضعیت موجود رضایت دهیم، رضایت به وضع موجود به معنای توقف و نابودی است. همواره باید حرکت به سمت پیشرفت را در برنامه خود قرار دهیم، هر قله ای که فتح شد، باید قله دیگری را هدف قرار دهیم . قله های مختلف در علم و فرهنگ باید هدف ما در جامعه و خانواده باشد. همان طور که می دانید خانواده بنیان همه اجتماعات، تشکل ها و جامعه است، در صورتی که خانواده از آسیب های اجتماعی مصون بماند جامعه نیز از آسیب های اجتماعی مصون خواهد ماند.

کد خبر: 961882

وب گردی

وب گردی