دانشگاه آزاد دست بازتری در پرورش نخبگان دارد

رییس هیأت امنا و هیأت موسس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دستش باز‌تر است تا نخبگان را انتخاب و پرورش دهد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم «بانوی مومن انقلابی» اظهار داشت: هدف ما در درجه اول اطاعت امر مقام معظم رهبری است و ایشان توقعاتی از آموزش عالی دارند. سال‌هاست که ایشان توقعات خود را از آموزش عالی بیان می کنند. دانشگاه آزاد اسلامی دستش بازتر است تا نخبگان را انتخاب کرده و پرورش دهد.

وی ادامه داد: همیشه تربیت بر تعلیم مقدمتر است و در اسلام می بینیم که خداوند فرقی بین زن و مرد نگذاشته است، همه از نظر خداوند یکسانند و کسی برتر است که دارای تقوا باشد.

رئیس هیأت موسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از دامان مادران فرزندان شریف تربیت می شوند و تاریخ اسلام نشان می دهد میان زن و مرد فرقی نیست. اگر منصفانه به این موارد بنگریم در‌می‌یابیم زن و مرد یکسان هستند و ملاک تقواست.

وی اضافه کرد: توقع از دانشجو بیش از چیزی است که در حال حاضر در صحنه عمل شاهد آن هستیم و برای اصلاح جامعه باید ببینیم آیا افراد در فضل پیشتازی می کنند یا خیر و در حل مشکلات جامعه مشارکت می کنند یا خیر.

ولایتی ادامه داد: سیاست به معنای تدبیر است. اینکه بعضی‌ها تا صحبت از سیاست می‌شود می گویند ما که اصلا اهل مسائل سیاسی نیستیم، این هنر نیست؛ چراکه توجه به سیاست یعنی توجه به سرنوشت انسان. توقع ما از دانشجویان این است که علاوه بر توجه به تحصیل علم به رشد سواد سیاسی خود نیز اهتمام داشته باشند.

رئیس هیأت موسس دانشگاه آزاد افزود: اگر امام علی (ع) که الگوی ماست سیاست نداشت نمی توانست با خلفا و پس از آنها با معاویه رفتاری درست داشته باشد.

ولایتی تصریح کرد: سیاست مداری به غیر سیاست بازی است آنان که در سیاست دخالت می کنند تا منافع دنیایی خود را تامین کنند به فکر سیاست بازی هستند ولی کسانی که از سیاست برای کمک به پیشبرد امور کشور استفاده می کنند سیاست مداری می کنند.

وی با بیان این که دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاهی تقلیدی نیست اذعان داشت: دانشگاه آزاد یک دانشگاه تالیفی است و دانشجویان آن امتیاز تالیف کتاب های مختلف را دارند.

رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: امیدواریم دانشگاه آزاد به وسیله این جلسات، پرچمدار علم، اخلاق، معنویت و سیاست شود.

302

کد خبر: 961921

وب گردی

وب گردی