دولت قیمت پایین داد معامله نکردیم/ پول حاصل از فروش سوهانک صرف وام ضروری نیازمندان می‌شود

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: سوهانک را به دولت نفروختیم چون قیمت پایین‌تری پیشنهاد داد. دانشگاه آزاد اسلامی 900 میلیارد تومان سوهانک را خرید و پول حاصل از فروش سوهانک در صندوق امداد ولایت برای پرداخت وام ضروری مددجویان سپرده گذاری شده است.

به گزارش ایسکانیوز، پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در نشست خبری صبح امروز درباره جزئیات فروش مجموعه سوهانک به دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: ۱۹ دستگاه خواهان این ساختمان بودند که در نهایت دانشگاه آزاد اسلامی با بالاترین قیمت که ۹۰۰ میلیارد تومان بود، سوهانک را خرید و متأسفانه به دلیل اینکه دولت پیشنهاد قیمتی پایینی داد، نتوانستیم با آن معامله کنیم.

وی افزود: سوهانک قرار بود به مبلغ هزار میلیارد تومان به فروش برسد که ۹۰۰ میلیارد تومان فروخته شد. البته تمامی تخلفات زیربنایی، هزینه اخذ پایان کار و تغییر کاربری به آن اضافه و قرار شد خریدار آن را پرداخت کند.

فتاح با اشاره به اینکه تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان قیمت فروش به امداد پرداخت شده است، گفت: براساس قرارداد ظرف سه سال و در چندین قسط مابقی هزینه به ما پرداخت خواهد شد.

فتاح ضمن دلجویی از وزیر بهداشت گفت: در این معامله وزیر بهداشت از من رنجیده شد اما به دلیل اختلاف قیمت وزارت بهداشت برای سوهانک که ۷۲۰ میلیارد تومان بود، ما نتوانستیم سوهانک را به آنها بفروشیم و نهایتاً دانشگاه آزاد با ۱۸۴ میلیارد بیشتر از آنها موفق شد این ساختمان را خریداری کند.

به گزارش ایسکانیوز، طبق گفته های قبلی رئیس کمیته امداد، قرار بود ساختمان سوهانک به مبلغ هزار میلیارد تومان به وزارت علوم واگذار شود و تفاهم‌نامه‌ای هم با دولت در این خصوص امضا شده بود. با توجه به اینکه امروز فتاح اعلام کرد سوهانک را به بالاترین قیمت به دانشگاه آزاد فروخته، این نشان دهنده عقب نشینی دولت برای خرید سوهانک به همان مبلغ توافق شده یعنی هزار میلیارد است.

مجتمع ولایت (سوهانک) کمیته امداد امام خمینی (ره) خریداران دولتی و غیردولتی زیادی داشت. در بین خریداران احتمال فروش این مجتمع به وزارت علوم و وزارت بهداشت بیش از دیگر دستگاه‌ها بود، اما دانشگاه آزاد اسلامی قیمت بالاتری برای خرید این مجموعه که متعلق به نیازمندان بود ارائه داد و در نهایت به دانشگاه آزاد اسلامی فروخته شد.

رئیس کمیته امداد امروز این را هم گفت که پول حاصل از فروش سوهانک در صندوق امداد ولایت برای پرداخت وام ضروری مددجویان سپرده گذاری می‌شود، که ۳۰۰ میلیارد اولیه به این صندوق منتقل شده است. بنابراین اقشار نیازمند و مددجویان تا سه ماه آینده بدون نوبت می‌توانند وام ضروری خود را از این صندوق دریافت کنند.

سید پرویز فتاح پس از انتصابش در مقام ریاست کمیته امداد امام خمینی(ره)، فروش این ساختمان را به‌عنوان یکی از اولین اقدامات خود در دستور کارش قرار داد و مجموعه کمیته امداد را از سوهانک به ساختمانی در میدان آزادی منتقل کرد. استقرار کمیته امداد در مجتمع ولایت به‌واسطه منطقه محل احداث آن و بزرگی این مجموعه از نظر منتقدان با اهداف کمیته امداد امام خمینی(ره) مبنی بر حمایت از محرومان و مستضعفان کشور همخوانی نداشت و همواره با انتقادات بسیاری همراه بود.

کد خبر: 961962

وب گردی

وب گردی