تعرفه ثبت نام سامانه جامع روابط کار فردا رسما ابلاغ می‌شود/ آغاز به کار سامانه بعد از ابلاغ تعرفه

معاون وزیر کار گفت: تعرفه ثبت‌نام کارگران و کارفرمایان در سامانه جامع روابط کار به صورت شفاهی به ما اعلام شده و فردا ابلاغ خواهد شد؛ بعد از ابلاغ، ثبت‌نام در سامانه برای کارگران و کارفرمایان فراهم خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ احمد مشیریان معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: تعرفه ثبت‌نام کارگران و کارفرمایان در سامانه جامع روابط کار فردا به ما ابلاغ خواهد شد و بعد از ابلاغ، ثبت‌نام در سامانه برای کارگران و کارفرمایان فراهم خواهد شد.

او گفت: براساس آنچه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به صورت شفاهی به ما اعلام کردند این تعرفه 5 هزار تومان برای کارگران و 6 هزار تومان برای کارفرمایان تعیین شده است.

او ادامه داد: علت اینکه تعرفه برای کارفرمایان بیشتر است این است که تعداد فرم‌های بیشتری را برای ثبت‌نام نیازمندند.

معاون وزیر کار همچنین از جلسه روز شنبه آینده گروه‌های کارگری و کارفرمایی و نمایندگان دولت درباره فعالیت این سامانه خبر داد.

مشیریان در پاسخ به اینکه آیا ثبت‌نام کارگران و کارفرمایان در این سامانه الزامی است گفت: به دلیل اینکه کلیه موارد مربوط به روابط کار از جمله قراردادها، دادخواست‌ها و دادرسی‌ها به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد ثبت‌نام در این سامانه ناگزیر خواهد بود چرا که هم کارگران و هم کارفرمایان برای پیگیری امور خود ناچار به مراجعه به سامانه جامع روابط کار خواهند بود.

سامانه جامع روابط کار مجموعا 30 زیرسامانه دارد که با این هدف طراحی شده که کارگران و کارفرمایان با صرف هزینه کمتر از یک نظام رسیدگی الکترونیکی سالم و عادلانه روابط کار در هر شرایط و هر مکانی بدون مراجعه حضوری برخوردار شوند.

سامانه ثبت قراردادهای کار که به عنوان هسته اصلی این سامانه محسوب می‌شود، قرار است موجبات مدیریت و نظارت بر تنظیم روابط کار تعیین و بازتعریف مقررات کار حاکم بر جامعه کارگری را فراهم کند. مرداد ماه سال گذشته طی مراسمی در وزارت کار این سامانه معرفی و از آن رونمایی شد و قرار بود تا مهرماه سال گذشته فعالیت آزمایشی خود را آغاز کند.

منبع: فارس

402

کد خبر: 961989

وب گردی

وب گردی