اولین دانشکده دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران برنامه استراتژیک خود را ارائه داد

در جلسه‌ی شورای راهبردی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی، دانشکده دندانپزشکی به عنوان اولین دانشکده، برنامه استراتژیک خود را ارائه داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز، در جلسه‌ی شورای راهبردی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران که با حضور دکتر سیدعلی ابطحی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران و جمعی از مسولان، روسا و معاونین دانشکده‌ها برگزار شد، دانشکده دندانپزشکی به عنوان اولین دانشکده این دانشگاه سند برنامه راهبردی ششم ( 99- 1395 ) خود را ارائه و مورد بررسی و مشورت قرار گرفت.
در این جلسه دکتر افشین حراجی، سرپرست دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران به ارائه برنامه استراتژیک و سند راهبردی ششم ( 99- 1395 ) دانشکده دندانپزشکی پرداخت و گزارش مفصلی در این خصوص ارائه داد.
دکتر روح الله رضا زاده، دبیر برنامه راهبردی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در خصوص بسته تدوین برنامه راهبردی گفت: « تمامی برنامه‌های دانشکده‌ها و بیمارستان‌ها می‌بایست بر اساس ساختار ارائه شده که تحت عنوان "بسته تدوین برنامه راهبردی" در سایت دانشگاه علوم پزشکی بارگذاری شده است به هدف گذاری‌ها، استراتژی‌ها، فرصت‌ها، تهدیدها، نقاط قوت و ضعف در هر حوزه در غالب (ماتریس swot) بر مبنای یک الگوی قابل استناد تهیه و در زمان مشخص ارائه گردد.»


وی با تاکید بر کسب درآمدهای غیر شهریه‌ای و لزوم ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای فعالیت‌های اقتصادی و دانش‌بنیان با توجه به وجود پتانسیل موجود در این زمینه گفت: «شاخص‌هایی که برای ارزیابی استراتژی در سازمان مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌بایست قابل سنجش بوده و به سهولت قابل تائید باشند. شاید شاخصهایی که بتوان بدان وسیله نتایج را پیش‌بینی کرد، در مقایسه با شاخص‌هایی که تعیین کننده رویدادها هستند، از اهمیت بیشتری برخوردار باشند. »
وی افزود: «ارزیابی استراتژی بر اساس شاخصهای کمی و کیفی انجام میشود، اما معمولاً استراتژیست‌ها از نسبت‌های مالی (شاخصهای کمی) استفاده می‌کنند و بدین وسیله می‌کوشند میان دانشگاه‌ها (خصوصاً در نظام آموزش عالی غیردولتی) سه نوع مقایسه بعمل آورند که شامل مقایسه عملکرد واحدهای دانشگاهی در دوره‌های مختلف زمانی، مقایسه عملکرد واحدهای دانشگاهی با عملکرد دانشگاه‌های رقیب و مقایسه عملکرد دانشگاه و واحدهای آن با میانگین مطلوب در هر حوزه (آموزشی، اداری - مالی، پژوهشی، فرهنگی - اجتماعی و ...) می‌باشد.»


رضازاده در پایان گفت: « وجود برنامه استراتژیک گرچه به لحاظ توسعه بسیار سودبخش و ارتقادهنده است، اما چنانچه برنامه‌ها در شرایط زمانی تعیین شده و بر حسب شاخص‌ها موردارزیابی قرار نگیرد، موفقیت و عدم موفقیت واحدهای دانشگاهی تعیین نخواهد شد. لذا دقت در تهیه آمار و اطلاعات جداول اهداف کمی که در این بسته قرار داده شده می‌تواند در جهت ارزیابی عملکرد کمک شایانی کند.»

کد خبر: 962050

وب گردی

وب گردی