فرحبخش: سازمان فرهنگی هنری  شهرداری صاحب ندارد/ علی احمدی تدارکاتچی سینما  است

تهیه کننده فیلم سینمایی «دشمن زن» گفت: به نظرم سازمان فرهنگی هنری شهرداری صاحب ندارد.

حسین فرحبخش در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز در مورد تجمع مقابل سازمان فرهنگی-هنری، گفت: تجمع اعتراض آمیز در مقابل سازمان فرهنگی-هنری بر اساس اکران نشدن یک فیلم نبود. داستان از این قرار است که در موسسه تصویر شهر «علی احمدی» از زمانی که روی کار آمد، به انواع مختلف اهالی سینما را اذیت کرد و مانع از اکران بسیاری از فیلم‌ها شد و در این مورد هیچ دلیلی را بیان نکرد.

وی افزود: در سال 1395 فیلم «آس و پاس» در حال اکران بود. احمدی در دهه‌ی سوم محرم گفت که در محرم و صفر فیلم کمدی اکران نمی شود.

به وی اعلام کردم که وزارت فرهنگ و ارشاد، نماینده نظام در فرهنگ و حوزه هنری و … است و اجازه‌ی اکران به این فیلم داده شده است. سینما هم مربوط به شهرداری است و این اختیار را ندارید که بخواهید طبق نظر شخصی اعلام کنید که فیلمی را اکران می‌کنم یا اکران نمی‌کنم، حال اینکه این فیلم کشش اقتصادی هم دارد اگر فروش نکرد سریع عوضش کن!

تهیه کننده فیلم سینمایی «دشمن زن» اظهار داشت: ازاینجا ما با هم اختلاف نظر پیدا کردیم و بعد خطاب به شهردار‌ وقت نامه زدم که این افرادی که در زمینه‌ی فرهنگی سررشته‌ای ندارند، اصلاً نباید در نقش مدیر فرهنگی قرار بگیرند. کار اصلی احمدی تدارکات است، تدارک سینما که خیلی مهم است اما ایشان در حوزه‌ی سینما و تلویزیون تخصصی ندارند، به خصوص در زمینه شهرداری که فضایی فرهنگی است.

وی تصریح کرد: فیلم بعدی، «پا تو کفش من نکن» را اکران نکرد، فیلم بعدی «خالتور» را اکران نکرد و فیلم‌های دیگر تا رسید به فیلم «دشمن زن» و این فیلم را هم اکران نکرد.

از زمانی که احمدی رویِ کار آمده است، معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری به «مجتبی امینی» که خودش دستی در تهیه کنندگی دارد، سپرده شد. ما به او از یک ماه قبل از ماه رمضان اعتراضی کردیم گفتند که این افراد تا قبل از ماه رمضان عوض می‌شوند. چند بار پیگیری کردیم که گفتند یک هفته دیگر، یک هفته دیگر تا رسیدیم به عید فطر. تا دو هفته بعد از عید، امینی ما را بازی داد .

بعد از این مدت ما به سازمان فرهنگی-هنری نامه نوشتیم، اعتراض کردیم که رئیس یک تشکیلات نفر دوم معاونش هست و کس دیگری نیست.

فرحبخش عنوان کرد: 10 روز پیش می‌خواستیم مقابل ساختمان اصلی شهرداری تهران تجمع اعتراض آمیز انجام دهیم، از طرف سازمان فرهنگی- هنری با گوهر خیراندیش صحبت کردند و او از من خواهش کرد که این تجمع را عقب بیندازیم.

شنبه گذشته نزد مدیران ارشد سازمان فرهنگی-هنری حاضر شدیم و آنها به ما قول دادند که در 24 ساعت آینده این موضوع را حل می‌کنند. به گوهر خیراندیش گفتم که این افراد دروغ می‌گویند و این موضوع را حل نمی‌کنند. احمدی گفت که این فیلم را اکران نمی‌کنم، هر کاری هم که شما می‌خواهید انجام بدهید.

وی تاکید کرد: همین الان جوزانی سه سال است چند صدمیلیون طلب دارد، هیأت مدیره موافقت کرد پرداخت کند ولی احمدی گفته است من این طلب را پرداخت نمی کنم. اوحدی و سایر مدیران گفتند که چرا شما از مدیران پیگیری نکردید. من گفتم که ما سه ماه هست که به معاونین مراجعه کردیم. ولی مشخص شد که آقای امینی چیزی به مدیران نگفتند. معلوم نیست یا خودشان زد و بند دارند یا قصدی داشتند که این موضوع را انتقال ندادند.

فرحبخش عنوان کرد: به نظرم اصلاً سازمان فرهنگی هنری صاحب ندارد و کسی پاسخگوی مشکلات ما نیست.

وی در پایان در مورد دعوا با رامبد جوان گفت: رامبد جوان از دوستان قدیمی من است . او تحت فشار این صحبت‌ها را اعلام کرد. من هم نمی‌خواهم این ماجرا را ادامه بدهم. احمدی تهیه کننده نیست و خود رامبد هم به عنوان تدارکات ایشان را قبول ندارد. این صحبت‌ها چون حالت تهمت داشت من مجبور شدم جواب بدهم. قبل از این فیلم هم به جوان زنگ زدم و گفتم که این ماجرا را اصلاح کن که در غیر این صورت من جواب می‌دهم. دوستان و همکاران ما خواستند که من جواب بدهم . این هم جوابی بود تا مردم روشن شوند و هیچ مسأله‌ای با جوان نداریم.

501

کد خبر: 962089

وب گردی

وب گردی