۸۰۰ دانشجو متقاضی شرکت در فرصت تحقیقاتی با برگزیده جایزه مصطفی(ص)

۸۰۰ دانشجوی جهان اسلام، متقاضی شرکت در فرصت تحقیقاتی با برگزیده جایزه مصطفی(ص) در آزمایشگاه نانوزیستی سنگاپور شده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع‌رسانی بنیاد مصطفی (ص) به منظور ارتقای سطح علمی دانشجویان کشور‌های اسلامی و ایجاد فرصت­‌هایی برای کسب تجربه‌ای جدید در سطح بین­‌الملل با استفاده از ظرفیت­‌های علمی جهان اسلام، فرصت تحقیقاتی برای دانشجویان این کشور‌ها فراهم شد.

براین اساس بنیاد علم و فناوری مصطفی آزمایشگاه نانوزیستی سنگاپور طی همکاری مشترک، پنج فرصت تحقیقاتی دو ماهه به دانشجویان کشور‌های اسلامی ارائه می‌دهند.

این فرصت تحقیقاتی به سرپرستی پروفسور جکی‌یینگ؛ برگزیده جایزه مصطفی (ص) ۲۰۱۵ و عضو ارشد A*STAR سنگاپور در تابستان سال جاری برگزار می‌شود.

از زمان اعلام فراخوان که حدود یک ­ماه می‌گذرد، بالغ بر ۸۰۰ دانشجو از کشور‌هایی همچون لبنان، پاکستان، هند، بنگلادش، چین، مالزی، ایران، صربستان، الجزایر، مصر، عراق، مراکش، مجارستان، اندونزی، افغانستان، سودان، ترکیه، یمن، فلسطین و میانمار، متقاضی شرکت در فرصت تحقیقاتی شده و مدارک خود را برای دبیرخانه جایزه مصطفی (ص) ارسال کردند.

دانشجویان مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ­ارشد زیر ۲۴ سال که مسلط به زبان انگلیسی بوده و در رشته‌های مرتبط با «روش­‌های جدید ذخیره­‌سازی انرژی، اندام تراشه­‌ها و میکروتراشه­‌ها، سنسور‌های هوشمند در آلودگی­‌های محیط­ زیستی و صنایع غذایی، کیت­‌های تشخیص قابل حمل برای بیماری­‌های واگیردار و پاتوژن­‌های غذایی، مواد زیست­‌سازگار برای کشت سلول و استفاده در موارد پزشکی و ابزار دقیق در حوزه انتقال دارو» فعالیت کرده باشند، می‌توانستند با ارسال رزومه علمی خود در این دوره شرکت کنند.

کد خبر: 962101

وب گردی

وب گردی