اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه آزاد اسلامی مشخص شدند

آیین ابلاغ احکام اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه آزاد اسلامی، با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر مهدی هاشمیان معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، در این مراسم دکتر مهدی هاشمیان معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور ضمن ابلاغ احکام اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر گفت: دوران طلایی مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر علی اکبر ولایتی، دکتر فرهاد رهبر و سایر مسئولان خوش نام علمی، فرهنگی و انقلابی، همانند حجت الاسلام دکتر ابراهیم کلانتری آغاز شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در دوره جدید مدیریتی می تواند سرمشق و الگوی فرهنگی تمامی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور باشد، افزود: امر به معروف و نهی از منکر، حقوق بنیادین تمامی مردم به شمار می آید و اساسا مکانیزمی است که رفتار حاکمان را تحت نظارت شهروندان قرار می دهد. پذیرفتن این دو نکته، در تأثیر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، بسیار مهم است.

هاشمیان، دوره جدید مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی را برای ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور یک مقطع طلایی دانست و افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با پشتوانه ای که اصل هشتم قانون اساسی برای آن تعریف کرده است، امروز در تمامی عرصه ها و دستگاه ها از جمله دولت، دستگاه قضایی و نیروهای مسلح حضور دارد و نقش خود را ایفا می کند.

معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، ادامه داد: در این برهه زمانی نیاز داریم تا دانشگاه ها در این مقوله ورود کنند و با ادبیات تازه و از طریق برگزاری همایش های علمی در گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر نقشی آفرینی کنند.

وی به تعامل مطلوب ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و عنوان کرد: طبق تفاهم نامه هایی که با وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی منعقد شده بود، 30 همایش علمی با 30 موضوع درباره امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه های سراسر کشور برگزار کردیم.

هاشمیان اظهار داشت: امروز نیاز داریم که برای گسترش و توسعه امر به معروف و نهی از منکر، فرهنگ سازی را در دستور کار قرار دهیم و این حوزه را برای مخاطبان جذاب کنیم. در گام بعدی نیز باید به الگو سازی در جامعه و علمی سازی بحث امر به معروف و نهی از منکر توجه کنیم.

در پایان این نشست، معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، احکام اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه آزاد اسلامی را ابلاغ کرد.

فهرست اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه آزاد اسلامی به شرح زیر است:

ردیف

نام و نام خانوادگی

مسئولیت در دانشگاه

عنوان شورا

1

حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابراهیم کلانتری

معاون فرهنگی و دانشجویی

رئیس شورا

2

حجت الاسلام و المسلمین عباسعلی رستمی ثانی

معاون مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه

دبیر شورا

3

حجت الاسلام والمسلمین ضیاء نجفی دانشگر

امام جماعت سازمان مرکزی

عضو علی البدل

4

دکتر عبدالرسول پورعباس

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع

عضو شورا

5

دکترحسین نصیرزاده

فرمانده مرکز مقاومت بسیج

عضو شورا

6

ابوالفضل شمس

رییس مرکزحراست

عضو شورا

7

رضا همدانچی

مدیرکل دفتر روابط عمومی

عضو شورا

8

دکترعصمت سوادی

عضو هیات علمی دانشگاه

عضو شورا

9

عبداله رضائی

رئیس اداره ستادها

عضو شورا ،

مسئول دبیرخ

کد خبر: 962111

وب گردی

وب گردی