حجاب اصلی ترین عامل بازدارندگی و جلوگیری از آسیب‎های اجتماعی است

حجاب اصلی ترین رکن فرهنگی و بالاترین معیار اجتماعی در باورهای دینی ما است اما نهادهای متولی و فرهنگی در زمینه حجاب به وظایف اصلی خود عمل نکرده و تنها به مقاله، سخنرانی و همایش در این زمینه اکتفا کرده اند.

به گزارش ایسکانیوز مجید ابهری جامعه شناس در این یادداشت در مورد نقش دستگاه‎های مختلف فرهنگی و کوتاهی این دستگاه‏ها در امر حجاب و عفاف می نویسد: متاسفانه نهادهای متولی و فرهنگی در زمینه حجاب به وظایف اصلی خود عمل نکرده و تنها به مقاله، سخنرانی و همایش در این زمینه اکتفا کرده اند.

خانواده‌ها در کنار آموزش و پرورش و نهادهای فرهنگی بایستی باعث گسترش باورهای حجاب در فرزندان گردند و اصلی ترین الگوهای رفتاری ابتدا خانواده، والدین و سپس مربیان و آموزگاران و در مرحله سوم چهره‎های محبوب اجتماعی، هنری و فرهنگی هستند.
تربیت دینی اصلی ترین اهرم گسترش باورهای دینی مخصوصا حجاب بوده که در جامعه و مدارس ما به جای تربیت دینی، آموزش دینی گنجانده شده است.



حجاب اصلی ترین عامل بازدارندگی و جلوگیری از آسیب‎های اجتماعی است، زیرا بعضی از زنان با عرضه کردن فیزیکی خود باعث تحریک جوانان و گسترش فساد اخلاقی و رفتاری در جامعه می‎گردند.
حجاب همچون صدفی گرانبها، در عفت زنان را در خود نگهداری می‎کند، که از نگاه روان شناسی و رفتارشناسی مردان نیز باید در نگاه‎های خود حجاب داشته باشند.

البته تنها زنان نیستند که باید حجاب خود را رعایت کنند، بلکه مردان نیز از نظر ظاهری و نگاه باید حجاب را رعایت کرده و باعث گسترش و تشویق این ارزش معنوی در جامعه شوند.

بسیاری از بانوان غیر مسلمان هنگام آشنایی با معیارهای اسلامی به حجاب علاقه مند شده وآن را به طور کامل و جامع رعایت می‌کنند.

700

کد خبر: 962119

وب گردی

وب گردی