برگزاری نشست توجیهی سرپرستان تیم‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی

نشست مشترک سرپرست، معاونین و مسئولین کمیته‌های مختلف کادر سرپرستی کاروان اعزامی به جاکارتا، با سرپرستان و مربیان تیم‌های اعزامی به این بازی‌ها در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، دکتر رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در جریان این نشست ضمن تشکر از زحمات دکتر سجادی و همکارانشان در کادر سرپرستی و همچنین تلاش‌های بی وقفه سرپرستان تیم‌ها برای ایجاد شرایط لازم جهت اعزام کاروان ایران به بازی‌های آسیایی گفت: فلسفه حضور من در این نشست ضمن اعلام حمایت، تقدیر و تشکر از شما عزیزانی است که شرایط سختی را برای اعزام هر چه بهتر کاروان ایران تحمل می‌کنید.

دکتر صالحی امیری به بیان چند نکته مهم درباره شرایط و نحوه حضور کاروان ایران در بازی‌های آسیایی پرداخت و گفت: هدف از حضور در بازی‌های آسیایی و رویدادهای ورزشی مهم و بین‌المللی، تنها کسب مدال نیست، بلکه هدف اصلی ایجاد فضایی مثبت همراه با نشاط و امید در مردم و همچنین نوعی دیپلماسی فرهنگی است.

وی در این باره به گفتگوهای بین روسای جمهور دو کره پس از پایان بازی‌های زمستانی، شادی مردم ایران پس از حذف تیم ملی فوتبال از جام جهانی و تشکر مقام معظم رهبری از تیم ملی بعد از مسابقه برابر اسپانیا اشاره کرد.

رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه و خطاب به سرپرستان تیم‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی اشاره کرد: پرهیز از حاشیه‌ها به ویژه در نشست‌های خبری، انتخاب سخنگو برای هر یک از تیم‌های اعزامی، تجلیل از مد‌ال‌آوران و تقدیر از ورزشکارانی که موفق به کسب مدال نشدند، رعایت حریم خصوصی و اطلاعات شخصی افراد، مدیریت فضای رسانه، پرهیز مسئولین فدراسیون‌ها از دادن وعده‌های غیر منطقی به ورزشکاران مدال‌آور ، عدم سخت‌گیری (فشار بی‌جهت و استرس وارد کردن به اعضای تیم) و تولید فضایی با نشاط و مثبت برای کاروان از مهمترین مواردی است که باید به آن توجه داشت.

دکتر صالحی امیری، در پایان ضمن ارائه پیشنهادی به سرپرست کاروان اعزامی ایران گفت: برای اولین‌بار در پایان بازی‌های آسیایی و با برگزاری مراسمی در تهران، از چند نفر از بهترین سرپرستان اعزامی به بازی‌ها، بر اساس میزان کارایی، دلسوزی و تلاش در این رویداد مهم ورزشی، به مانند قهرمانان و مدال آوران تقدیر شود.

در ادامه این نشست، دکتر نصرالله سجادی سرپرست کاروان اعزامی ایران به بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا، درباره فعالیت‌های انجام شده کادر سرپرستی که به صورت منظم و برنامه‌ریزی شده، جهت اعزامی بی‌نقص برای حضور در این بازی‌ها شکل گرفته، توضیحات مختصری را ارائه و از همراهی سرپرستان تیم‌ها که تاکنون در تمامی نشست‌های عمومی و تخصصی تدارک دیده شده حضور یافته‌اند‌، تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه فریبا محمدیان معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان، ضمن تشکر از زحمات اعضای کادر سرپرستی کاروان و ابراز امیدواری از اینکه این تلاش‌ها منجر به کسب نتایجی بسیار خوب برای کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی شود، خطاب به سرپرستان تیم‌ها گفت: تمامی برنامه‌ها و تمهیدات اندیشیده شده پیش از اعزام تیم‌ها به بازی‌های آسیایی، طبق برنامه و با هدف کسب نتایج خوب و آمادگی بیشتر تیم‌ها انجام شده است. سه دوره آموزشی سفر ایمن، مدیریت فردی در فضای مجازی و رفتار شناسی سفر را برای سرپرستان و مسئولین فدراسیون‌های شرکت کننده در بازی‌های آسیایی برگزار کرده‌ایم. مباحث ارائه شده در کارگاه‌ها را به ورزشکاران و مربیان انتقال دهید تا این عزیزان، آگاهی و اطلاعات لازم را درباره قوانین بین‌المللی، کنترل دوپینگ، پزشکی، تغذیه و بایدها و نبایدهایی که باید در سفر به اندونزی رعایت کنند را کسب کنند.

اصغر رحیمی رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی و معاون سرپرست کاروان، با اشاره به اعزام 60 سرپرست به همراه تیم‌های حاضر در بازی‌های آسیایی که متشکل از 40 مرد و 20 زن است، توضیحاتی درباره وظایف محول شده به سرپرستان تیم‌ها، نحوه تهیه و خروج تجهیزات تخصصی و عمومی ورزشکاران از کشور و همچنین آماری از امکانات و همچنین قوانین حاکم بر دهکده بازی‌ها ارائه کرد.

حجت الاسلام نقویان مسئول کمیسیون فرهنگی کمیته ملی المپیک، محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، عاطفه اسلامیان مدیر واحد روابط بین‌الملل کمیته ملی المپیک و معاون کاروان، مسئولین کمیته‌ها و بخش‌های مختلف کاروان نظیر: پزشکی، تشریفات، رسانه، مالی، فرهنگی، فنی، اسکان، حراست و امنیت، از دیگر سخنرانان این نشست بودند که به ارائه توضیحاتی درباره اقدامات انجام گرفته در کمیته‌های خود پرداختند و مواردی را که سرپرستان کاروان باید در اعزام و سکونت در دهکده بازی‌ها رعایت کنند را به آنها یادآوری کردند.

مهمترین این موارد عبارت بودند از: قوانین و مقررات حاکم بر دهکده بازی‌ها و رعایت مسائل فرهنگی، محل اسکان و پوشش کاروان، کارت‌های شناسایی (اهمیت و مراقبت از آن)، چگونگی مواجهه با اصحاب رسانه، دستور‌العمل علائم تجاری (منع تبلیغات) در بازی‌ها، چگونگی حضور در مراسم توزیع مدال و نحوه مواجهه با برد و باخت‌ها، موارد حراستی و امنیتی، کنترل دوپینگ، حضور در نشست‌های خبری اعضای تیم‌ها، نحوه اعزام تیم‌ها به محل برگزاری بازی‌ها، مشکلات خروج برخی بازیکنان و مربیان خارجی تیم‌ها و ....

در جریان این نشست و طی دو نوبت، جلسه پرسش و پاسخی بین مسئولین کمیته‌های مختلف کاروان و سرپرستان تیم‌های اعزامی به جاکارتا برگزار شد.

هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی از 27 مرداد و با حضور 44 کشور به میزبانی اندونزی آغاز و به مدت سه هفته ادامه خواهد داشت.

604

کد خبر: 962136

وب گردی

وب گردی