پلازای هنر در تهران ایجاد می شود

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر گفت: به زودی طرح توسعه پهنه فرهنگی رودکی در محور مهم ترین رویدادهای هنری پایتخت، اجرا می شود.

به گزارش ایسکانیوز محمد جوادحق شناس در نشست تصمیم گیری طرح توسعه پهنه فرهنگی رودکی گفت: برنامه های هنری با محوریت هنرهای نمایشی ، موسیقی ، هنرهای تجسمی ، تئاتر خیابانی و ... در محوطه تئاتر شهر و تالار رودکی در طول سال اجرا می شود.

پنجمین نشست تصمیم گیری و تصمیم سازی طرح توسعه پهنه فرهنگی رودکی با حضور محمد جواد حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر ، پیروز حناچی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران ،برزین ضرغامی مدیر عامل سازمان زیبا سازی شهر تهران ، علی اعطاء عضو شورای اسلامی شهر تهران ، نصراله آبادیان شهردار منطقه 11و جمعی از مدیران در ناحیه یک شهرداری برگزار شد.

محمد جواد حق شنایی رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که برای ایجاد پلازای هنر شهر تهران که در پهنه فرهنگی رودکی اجرا خواهد شد گفت: توجه به رویدادهای هنری در این محور حائز اهمیت است و اجرای برنامه های هنری با محوریت هنرهای نمایشی ، موسیقی ، هنرهای تجسمی ، تئاتر خیابانی و ... در این پهنه به ویژه محوطه تئاتر شهر و تالار رودکی با همکاری معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه ریزی خواهد شد تا در طول سال به اجرا در آیند.

حق شناس همچنین با تأکید بر اهمیت پیرایش شهری در محورهای اصلی لزوم توجه به پیرایش جداره های بیرونی به ویژه خیابان ولی عصر (عج) ، انقلاب و حافظ را مورد توجه قرار داد و افزود: پیوند جدی و پیام اصلی ماهیت فرهنگی و هنری پهنه فرهنگی رودکی ، از خیابان ولی عصر(عج) حد فاصل چهارراه ولی عصر تا خیابان نوفل لوشاتو نشان داده خواهد شد و این کار با انجام طرح های زیبا سلزی و پیرایش ها انجام می شود.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: شناسایی ساختمان های تاریخی و بناهای ارزشمند که دارای شرایط ثبت میراث فرهنگی هستند و نیز ساختماهای ارزشمند اوقافی نیز در اجرای این طرح لحاظ شده اند.

نصراله آبادیان شهردار منطقه 11 در خصوص پروژه باز آفرینی بوستان دانشجو و بازنگری کالبدی و مبلمان و ... در پارک دانشجو گفت: با انتخاب مشاور و همکاری دانشگاه علم و صنعت عملیات اجرایی باز آفرینی بوستان دانشجو به زودی آغاز خواهد شد .

وی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده قطعه زمینی به مساحت 600 متر مربع در خیابان سر مد برای ساماندهی دستفروشان نیازمند در نظر گرفته شده و برای یکصد نفر از افراد قدیمی شناسنامه کاری صادر شده است. همچنین قطعه زمینی نیز در ضلع شمالی خیابان انقلاب در محدوده منطقه 6 به این امر اختصاص یافته است.

به گفته آبادیان ساماندهی دستفروشان خیابان ولی عصر با همکاری معاونت خدمات شهری شهرداری تهران و منطقه 6 با استقرار یگان حفاظت و چیدمان نیرها به موازات استقرار کانکس پلیس و توسعه باغچه های حاشیه خیابان و احداث نرده انجام خواهد شد .

در طرح توسعه پهنه فرهنگی رودکی 35 کیلومتر از اراضی محلات مرکزی شهر تهران که مهم ترین مراکز هنری کشور از جمله تئاتر شهر ، تالار رودکی ، تالار وحدت ، هنرستان موسیقی و ... در آن واقع شده اند؛ به پردیس فرهنگی رودکی تبدیل می شود که از شمال به خیابان انقلاب از جنوب به خیابان نوفل لوشاتو، از شرق به خیابان حافظ و از غرب به خیابان ولی عصر(عج) محدود می شود.

700

کد خبر: 962145

وب گردی

وب گردی