فوت 2300 یمنی در 13 ماه گذشته بر اثر وبا

سازمان بین المللی یونیسف در گزارشی اعلام کرد در 13 ماه گذشته 2311 نفر در یمن بر اثر ابتلا به بیماری وبا جان خود را از دست داده اند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، سازمان یونیسف اعلام کرد تعداد تلفات بیماری وبا در یمن در بیش از یک سال گذشته از مرز ۲۳۰۰ نفر عبور کرده است.

یونیسف در حساب رسمی خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: ۲۳۱۱ مورد فوت بر اثر وبا در ۱۳ ماه گذشته در یمن به ثبت رسیده است.

این سازمان در ادامه افزود: تعداد افراد مشکوک به بیماری وبا نیز در همین مدت زمانی به بیش از یک میلیون و ۱۱۸ هزار نفر رسیده است.

این سازمان بین المللی اعلام کرد: مقامات بهداشتی و سازمان های امدادی نیز به صورت ۲۴ ساعته برای عدم شیوع این بیماری تلاش می‌کنند اما با وجود نظام بهداشتی ویران شده و تهدیدات موجود در خصوص ادامه درگیری ها، این تلاش‌ ها را بی فایده کرده است.

یمن از بیش از 3 سال گذشته شاهد درگیری های شدید نظامی میان نیروهای دولتی حامی عبد ربه منصور هادی با پشتیبانی ائتلاف عربی به رهبری عربستان از سویی و رزمندگان انصارالله از سوی دیگر می باشد.

یمن که از فقیرترین کشورهای جهان به شمار می رود در سال های اخیر شاهد وخامت اوضاع انسانی و بهداشتی بوده که موجب شیوع بیماری های واگیردار و تعطیلی تعداد زیادی از مراکز بهداشتی شده است.

کد خبر: 962161

وب گردی

وب گردی