ایجاد ۴۰۰ هزار شغل در مناطق محروم توسط ستاد اجرایی فرمان امام

رئیس ستاد اجرایی حضرت امام خمینی (ره) از ایجاد ۴۰۰ هزار شغل توسط این ستاد در مناطق محروم کشور طی چهار سال اخیر خبر داد و گفت: دیروز طی نامه‌ای به رئیس‌جمهوری برای برای کمک به متقاضیان اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی اعلام آمادگی کردیم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمد مخبر در آیین بهره‌برداری از بیمارستان برکت شهید ستاری قرچک، اظهار کرد: تا قبل از حضور آقای هاشمی قاضی‌زاده در وزارت بهداشت به غیر از بخشی از حوزه دارویی هیچ حضوری در حوزه بهداشت و درمان نداشتیم.

مخبر با بیان این‌که اعتقاد خاصی به وزیر بهداشت داریم، تصریح کرد: الان ما می‌ترسیم مدیریت یک شرکت را به جوان 30، 35 ساله واگذاری کنیم. در حالی که زمان جنگ می‌خواستیم خوزستان را که هم مرز آبی،‌هم هوایی و دریایی داشت و هم این‌که منافقان، صدام و آمریکایی را در کنار خود می‌دید به یک جوان 25 ساله (وزیر بهداشت دولت دوازدهم) بسپاریم.

او با تاکید بر این‌که به آن روزها برگردیم، ادامه داد:‌ماموریت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام توانمندسازی و ایجاد اشتغال در مناطق محروم کشور است در این راستا طی 4 سال اخیر با هزینه 42 هزار میلیارد تومانی 400 هزار شغل را ایجاد کرده‌ایم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با تاکید بر این‌که پول و مدیریت برای مردم است، اظهار کرد: دیروز در نامه‌ای به رئیس‌جمهویر اعلام کردیم از یک تا 100 درصد به هر جریانی که متقاضی اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی است کمک می‌کنیم.

مخبر با یادآوری این‌که امروز توانسته‌ایم 10 بیمارستان را به بهره‌برداری برسانیم، گفت:‌تا آخر امسال 2 بیمارستان و اوایل سال آینده نیز یک بیمارستان دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

او با اشاره به این‌که امروز در ورامین کلنگ یک بیمارستان 350 تختخوابی به زمین زده شد و به زودی در زاهدان ساخت یک بیمارستان آغاز می شود، افزود: برای احداث 200 مرکز بهداشتی هدفگذاری کرده‌ایم که تا امروز 154 مرکز به اتمام رسیده است.

او همچنین با بیان این‌که در یک سال و نیم اخیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام هزینه 70 هزار نسخه بیماران سرطانی را پرداخت کرده است، تصریح کرد: از سوی دیگر 500 هزار بیمه تکمیلی برای مردم مناطق محروم انجام شده است.

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 962201

وب گردی

وب گردی