رانندگان کامیون هیچ اعتصابی در ابتدای مرداد ماه ندارند

کانون انجمن‌های صنفی رانندگان ناوگان حمل کالای جاده‌ای سراسر کشور در اطلاعیه ای اعلام کرد: رانندگان بخش حمل و نقل کالای کشور در روز دوشنبه اول مرداد هیچگونه اعتصابی نخواهند داشت.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، در این اطلاعیه که خطاب به هیات مدیره و دبیر انجمن‌های صنفی رانندگان شهرستان‌های سراسر کشور صادر شده، آمده است: اعتراض های رانندگان بخش حمل و نقل کالای کشور و طرح مطالبات بحق صنفی آنها، به برگزاری جلساتی متعدد با حضور وزیران راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ایجاد کارگروه‌های ویژه در کمیسیون‌های عمران، اجتماعی، امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، سازمان برنامه و بودجه، سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کشور، سازمان تامین اجتماعی و وزارت صنعت، معدن و تجارت منجر شد.

در این اطلاعیه به 12 نتیجه اصلی مطالبه گری رانندگان کامیون اشاره و اضافه شده است: در نتیجه این اقدام ها، نرخ کرایه حمل 20 درصد افزایش یافت و مقرر شد مرحله نخست رصد نرخ و هزینه‌های حمل براساس تن کیلومتر تا تاریخ پنجم مردادماه اجرایی شود.
کانون انجمن‌های صنفی رانندگان ناوگان حمل کالای جاده‌ای سراسر کشور، «نصب دستگاه کارتخوان در محل شرکت‌های حمل ‌و نقل برای پرداخت کمیسیون، راه‌اندازی سامانه پیامکی 3000141 با هدف دریافت شکایات رانندگان و رسیدگی فوری توسط سازمان و تشکیل کارگروه ویژه کمیسیون ماده 12 در محل تجمع مراکز بار» را از دیگر نتایج اقدام های خردادماه ذکر کرد.

کانون انجمن‌های صنفی رانندگان ناوگان حمل کالای جاده‌ای سراسر کشور در این اطلاعیه به دیگر نتایج مطالبه گری رانندگان در خردادماه از جمله «صدور بخشنامه‌های کنترل و نظارت دقیق بر عملکرد شرکت‌ها از قبیل ممنوعیت صدور بارنامه در دفاتر بازاریابی، قطع نشدن خدمات پوشش بیمه تامین اجتماعی در صورت ناتوانی دریافت کارت سلامت، ایجاد وحدت رویه در برخورد با تخلفات رانندگان در کمیسیون ماده 11» اشاره کرد.

در این اطلاعیه خطاب به رانندگان، نوشته شده است: این مشکلات به صورت آنی بوجود نیامده است که یک شبه قابل پیگیری و حصول نتیجه باشد؛ برخی از مطالبات به تصویب قانون در بازه زمانی چند ماهه و کار کارشناسی دقیق نیاز دارد که در آینده دچار مشکل نشویم.
کانون انجمن‌های صنفی رانندگان ناوگان حمل کالای جاده‌ای سراسر کشور اضافه کرده است: رانندگان واقف به این امر هستند که توقف یک هفته‌ای فعالیت چه ضرر و زیانی به رانندگان وارد کرد.

در این اطلاعیه آمده است: «منافقان، معاندان نظام جمهوری اسلامی و استکبار جهانی و عوامل داخلی و خارجی آنها بدانند ما رانندگان عاشق نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری و مردم کشورمان هستیم و این مهم را به کرات ثابت نموده‌ایم و مطالباتمان کاملاً صنفی بود و خواستار حل مشکلات و پیگیری از مجاری قانونی هستیم».

در اطلاعیه کانون انجمن ‌های صنفی رانندگان ناوگان حمل کالای جاده‌ای سراسر کشور اضافه شده است: «ما رانندگان بخش حمل‌ و نقل کالای کشور در اول مردادماه امسال هیچگونه اعتصابی نخواهیم داشت و همانند 40 سال گذشته دشمنان نظام جمهوری اسلامی را حسرت به دل گذاشته و پشتیبان و مطیع اوامر مقام عظمای ولایت همچون گذشته هستیم».

اعتصاب رانندگان کامیون ها از روز اول خرداد 1397 در تعدادی از شهرهای کشور آغاز شد؛ به دنبال این اعتصاب، رانندگان کامیون ها برای رسیدن به مطالبات صنفی خود از حمل بار خودداری کردند.

در این مدت، «ثابت ماندن کرایه حمل بار در شرایط افزایش قیمت لوازم یدکی به خصوص روغن و لاستیک» و «پرداخت نشدن سهم دولت از حق بیمه رانندگان» از مهمترین گلایه های رانندگان کامیون بود که با پیگیری این موارد در دستگاه های اجرایی، بخشی از این مشکلات رفع شد و تلاش برای رفع مشکلات باقیمانده ادامه دارد.

منبع: ایرنا

402

کد خبر: 962343

وب گردی

وب گردی