ثبت ۱۲ هزار و ۴۰۰ شکایت توسط رانندگان در سامانه‌های ارتباطی/ تعطیلی موقت و دائم ۶۵ شرکت

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از ثبت ۱۲ هزار و ۴۰۰ شکایت توسط رانندگان در سامانه‌های ارتباطی سازمان این سازمان خبر داد و گفت: عملکرد بیش از ۳۷۰ شرکت حمل و نقل بررسی و در نهایت منجر به تعطیلی موقت و دائم ۶۵ شرکت شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیرراه و شهرسازی و رییس این سازمان هفته گذشته با حضور سرزده در استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری، مسائل و مشکلات رانندگان بخش حمل و نقل کالای این استان ها را از نزدیک بررسی کرد و در بازدید از پایانه بار امیرکبیر اصفهان گفت: برای حل مشکلات سیستم حمل و نقل بار، روابط صاحب کالا، شرکت های حمل ونقل و راننده سیستماتیک و دیگر مولفه های موجود در این حلقه حذف می شوند.

او افزود: با ساماندهی سامانه بار کشور، منابع تولید بار، انبارهای بار، کارخانجات و بنادر شناسایی می شوند و انجمن های صنفی سراسر کشور می توانند نسبت به ثبت نام، پیگیری و تقاضای حمل بار اقدام کنند. ‌

حسن نیا گفت:‌ تا زمان راه اندازی ارتباط منظم و سیستماتیک بین صاحب کالا و شرکت های حمل ونقل، کرایه و حق کمیسیون ها پیامکی به رانندگان اعلام می‌شود و در بارنامه نیز ذکر خواهد شد.

او با بیان این که اصفهان با دارا بودن حدود ۵۰ هزار راننده و ۳۵ هزار ماشین یکی از قطب های حمل و نقل کشور است، افزود : حدود ۷۰ درصد بار تولیدی در اصفهان، توسط ناوگان حمل و نقل خود استان جابه جا می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که ناوگان حمل و نقل اصفهان همواره در زمان های بحران و شرایط سخت به کمک نظام حمل و نقل کشور آمده است، از آغاز پوشش بیمه تکمیلی ۹۰۰ نفر از رانندگان و همسران آنان از ابتدای مرداد ماه خبر داد و گفت:‌ منابع مالی این اقدام توسط شرکت های حمل و نقل بار کشور تامین شده است.

حسن نیا اقدامات سازمان تامین اجتماعی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای رفع دغدغه رانندگان در رابطه با سنوات بازنشستگی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز قرار گرفتن شغل رانندگی در زمره مشاغل سخت وزیان آور را در دستور کار خود قرار داده است.

حسن نیا گفت: کارت هوشمند رانندگان و پیمایش ماشین ها در اختیار ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها قرار گرفته است تا رانندگان از این طریق بتوانند لاستیک مورد نیاز خود را از طریق نمایندگان فروش و باقیمت مصوب وزارت صنعت، معدن و تجارت خریداری کنند.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با اشاره به نظارت جدی این نهاد بر شرکت های حمل و نقل اظهار داشت:‌ جهت شفاف سازی صدور بارنامه ها، نظارت مستمری بر فعالیت شرکت های حمل و نقل کالا داشته ایم و دراین راستا عملکرد بیش از ۳۷۰ شرکت حمل و نقل بررسی و در نهایت منجر به تعطیلی موقت و دائم ۶۵ شرکت شده است. وی افزود:‌ همچنین کمیسیون ماده ۱۲ ستاد مرکز با حضور در استان ها و شرکت در جلسات کمیسیون های استانی نسبت به بررسی شکایت رانندگان و رفع مشکلات آنها اقدام می کنند.

او با اشاره به ثبت ۱۲ هزار و ۴۰۰ شکایت توسط رانندگان در سامانه های ارتباطی سازمان خاطر نشان کرد: سامانه ۱۴۱، تلفن گویای ۱۴۱، سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۴۱ پاسخگوی شکایات و مطالبات رانندگان است و به سرعت به شکایات واصل شده رسیدگی می کند. حسن نیا که بدون اطلاع قبلی و سرزده جهت بررسی اقدامات صورت گرفته در خصوص مطالبات رانندگان استان چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرده بود، طی نشستی با استاندار و معاونان ایشان و همچنین مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان چهارمحال و بختیاری اقدامات و مشکلات دو حوزه حمل و نقل و راهداری استان را رسیدگی و راهکارهای آن را نیز مورد بررسی قرار داد.

او در این نشست گفت: باید کارهای مطالعاتی و ساختاری کلانی در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای انجام شود و به عنوان یک بنگاه اقتصادی به فعالیت‌ها نگریسته شده و با تحلیل مسائل و مشکلات موجود در این دو حوزه، چشم‌انداز روشنی در آینده برای این دو مهم ترسیم شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: پیشنهادها و راهکارهای موثری درخصوص رسیدگی به مطالبات و خواسته‌های شرکت‌ها و رانندگان از مجموعه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای این استان ارایه شده است که لازم است با همکاری جدی مقام ارشد دولت در استان، معاونان ایشان و مدیران سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در استان به نتیجه مورد انتظار برسد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ضمن بازدید از محورهای مواصلاتی مرکز استان از اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در دو حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای در استان چهارمحال و بختیاری ابراز رضایت کرد و فعالیت های صورت گرفته در این دو حوزه را نقطه عطف و نشان عزم راسخ متولیان امر در این استان بر شمرد و بر تداوم و نیز افزایش این گونه فعالیت های جهادگونه تاکید کرد.

عبدالهاشم حسن نیا همچنین اقدامات صورت گرفته در خصوص رفع مشکلات و محقق شدن خواست رانندگان در استان چهارمحال و بختیاری را بسیار مطلوب بیان کرد و خواستار رسیدگی موثرتر به مطالبات رانندگان و پاسخگویی سریع به مشکلات و رفع مسائل آنها، خارج از نوبت شد.

معاون وزیر راه وشهرسازی در پایان از نماینده این سازمان در استان درخواست کرد با حساسیت بیشتری به مشکلات و چالش‌ها رسیدگی کنند و با برگزاری نشست‌های مستمر با نمایندگان حوزه های مختلف پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم را جهت بهره‌وری بیشتر از گذشته را در این دو حوزه کاربردی به انجام برسانند.

402

کد خبر: 962345

وب گردی

وب گردی