از مهندسی پورسرخ  تا  روانشناسی فروتن

دانشگاه آزاد اسلامی از زمان تأسیس تا کنون بسترساز شکل گیری و پرورش افراد سرشناس در زمینه‌های هنری، ورزشی، ادبی، علمی و صنعتی بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز، دانشگاه آزاد اسلامی از زمان تأسیس تا کانون بسترساز شکل گیری و پرورش افراد سرشناس در زمینه‌های هنری، ورزشی، ادبی، علمی و صنعتی بوده است. در این گزارش قصد داریم تعدادی از افراد سرشناس در زمینه‌های مختلف را معرفی کنیم.

بدون شک دانشگاه آزاد اسلامی نقش چشمگیری در پرورش استعداد های هنری داشته است و در دو دهه اخیر هنرمندان بسیاری در جامعه رشد کرده اند.

در بخش اول فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی را بشناسید:

امین زندگانی

امین زندگانی در سال ۱۳۵۱ در خانواده‌ای هنرمند و آشنا با موسیقی در تهران متولد شد. زندگانی به فراگیری نواختن فلوت پرداخت و اکنون نیز به عنوان یکی از خوانندگان گروه «هفت» فعالیت می‌کند. زندگانی در سال ۱۳۷۰ با ورود به دانشگاه هنر و تحصیل در رشته تئاتر وارد عرصهٔ هنر شد و در نمایش‌های مختلفی به فعالیت پرداخت. وی در سال ۱۳۷۴ جایزهٔ بهترین بازیگر مرد از جشنوارهٔ تئاتر فجر را دریافت کرد و در سال ۱۳۸۰ دومین بازیگر منتخب مردم از بین سریال‌های پخش شده (در طول ۴ سال) از شبکه سوم سیما شد.

الهام حمیدی

الهام حمیدی در سال 1356 در تهران متولد شد. او تحصیلاتش را در رشته حسابداری در دانشگاه آزاد رودهن به پایان رسانده و از همین دانشگاه لیسانس گرفته است. وی بعد از حضور در کلاس‌های بازیگری برای بازی در «آوایی در گلستان» رامین لباسچی انتخاب شد. در سال ۱۳۸۴ برای بازی در فیلم سینمایی «خیلی دور خیلی نزدیک»، موفق به کسب تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل زن، از جشن خانه سینما شد.

الناز شاکردوست

الناز شاکردوست در سال ۱۳۶۳ در تهران متولد شد و پس از فارغ التحصیل شدن در رشته نمایش از دانشگاه هنر و معماری، هم اکنون بازیگر و طراح صحنه و لباس سینما، تلویزیون و تئاتر است. وی بازیگری را با تئاتر آغاز کرد. در سن نوزده سالگی، با بازی در فیلم گل یخ در سال ۱۳۸۳، به کارگردانی کیومرث پوراحمد، پا به عرصه سینما گذاشت و ظرف کمتر از یک سال در ۴ فیلم سینمایی نقش آفرینی کرد. شاکردوست تا کانون در چند جشنواره داخلی و خارجی کاندید دریافت جایزه‌ی نقش اول و نقش مکمل زن شده و دو جایزه را دریافت کرده است.

بابک حمیدیان

بابک حمیدیان در سال 1359 در تهران متولد شد. وی فعالیت خود را در سینما از سال ۱۳۸۲ با فیلم قدمگاه شروع کرده‌ است. حمیدیان فارغ‌التحصیل رشته نمایش با گرایش طراحی صحنه از دانشگاه آزاد اسلامی است و هم اکنون بازیگر سینما و تئاتر ایران است. این بازیگر جوان در کارنامه‌ی هنری خود کارهایی از جمله «اسب حیوان نجیبی است»، «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» ، «چ»، «سرو زیر آب»، «به وقت شام» را دارد.

برزو ارجمند

برزو ارجمند در سال ۱۳۵۴ در مشهد متولد شد. او مدرک کارشناسی خود را از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران در زمینه بازیگری و کارگردانی دریافت کرد. وی در کارنامه‌ی هنری خود کارهای مختلفی در سینما، تأتر، شبکه خانگی و تله فیلم دارد. او برای بازی در سریال‌های «مشق عشق و یک وجب خاک جایزه» بهترین بازیگری را از شبکه‌های جام جم و سه دریافت کرد.

بهاره رهنما

بهاره رهنما در سال ۱۳۵۲ در اراک متولد شد. رهنما فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته ادبیات نمایشی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی است و هم اکنون به عنوان بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر فعالیت می‌کند.

بهرام رادان

بهرام رادان در سال 1358 در تهران متولد شد. وی که فارغ التحصیل رشته‌ی مدیریت بازرگانی از دانشگاه آزاد است، بازیگری را در سال ۱۳۷۸ و با حضور در دوره‌‌های بازیگری آغاز و در همان سال برای بازی در فیلم «شور عشق» ساخته نادر مقدس انتخاب شد. رادان در اولین حضور سینمایی‌اش در فیلم شور عشق شناخته شد.

پوریا پورسرخ

پوریا پورسرخ در سال 1356 در تهران متولد شد. وی در سال ۱۳۸۵ با بازی در سریال «وفا» به کارگردانی محمدحسین لطیفی به‌عنوان چهره‌ای جدید مطرح شد و پس از آن این مسیر را با ایفای نقش‌های متنوع و متعدد دیگری ادامه داد. پورسرخ در رشته رزمی تکواندو دارای کمربند مشکی است. مدرک تحصیلی او دکتری فیزیولوژی گیاهی از دانشگاه آزاد است.

حامد بهداد

حامد بهداد در سال 1352 در مشهد متولد شد. او دارای تحصیلات لیسانس رشته بازیگری تئاتر از دانشگاه آزاد تهران است. وی برای نخستین بار با فیلم آخر بازی به سینمای ایران معرفی شد و برای آن کاندیدای سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره فیلم فجر شد.

حامد کمیلی

حامد کمیلی در سال 1361 در اصفهان متولد شد. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی از دانشگاه آزاد است. او برندهٔ جایزهٔ بهترین بازیگر از جشنوارهٔ تئاتر فجر می‌باشد.

رضا شفیعی جم

رضا شفیعی‌جم در سال 1350 در تهران متولد شد و دارای اصالت کرمانشاهی است. وی که فارغ التحصیل رشته‌ی نقاشی از دانشگاه آزاد است، فعالیت در تئاتر را از سال ۱۳۶۴ آغاز کرد و در سال ۱۳۷۰ فعالیت در تلویزیون را آغاز کرد. شفیعی جم با بازی در مجموعه «ساعت خوش» ساخته مهران مدیری به شهرت رسید.

ستاره اسکندری

ستاره اسکندری در سال 1353 در تربت حیدریه متولد شد.وی فارغ التحصیل رشته مترجمی زبان از دانشگاه آزاد است و هم اکنون به عنوان بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون فعالیت می‌کند. شهرت او بیشتر به خاطر بازی در مجموعه‌های تلویزیونی است .

شهرام حقیقت دوست

شهرام حقیقت دوست در سال 1351 در رشت متولد شد. وی دانش آموخته‌ی کارشناسی رشته تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی می‌باشد.حقیقت دوست، بازیگری را از سال ۱۳۷۳ با «پسر کارون» شروع کرد و با بازی در سریال «مهر خوبان» در سال ۷۴ به تلویزیون آمد.

کمند امیر سلیمانی

کمند امیرسلیمانی 1352 در تهران متولد شد و در خانواده‌ای از اهالی هنر پرورش یافت. امیر سلیمانی فارغ‌التحصیل بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۳۷۶ می‌باشد. وی حدود 40 کار تلویزیونی و چندین کار سینمایی در کارنامه‌ی خود دارد از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به «قاعده‌ی بازی»، «رستم و سهراب» و «معمای شاه» اشاره کرد.

لاله اسکندری

لاله اسکندری در سال ۱۳۵۴ در تربت حیدریه متولد شد. او دانش‌آموخته رشته طراحی گرافیک از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز است. آغاز کار وی در سینما با بازی در فیلم «متولد ماه مهر» بود.

سیما تیرانداز

سیما تیرانداز زاده ۱۳۴۹ در تهران از بازیگران تئاتر و سینمای ایرانی است. وی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی در رشته ادبیات نمایشی از دانشگاه آزاد و کارشناسی ارشد کارگردانی و بازیگری از دانشکدهٔ سینما و تئاتر است.

آغاز فعالیت سیما تیرانداز از سال ۱۳۶۷ با نمایش‌های آموزشی مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیما زیر نظر جاری سابق خود -گلاب آدینه- بود.

محمدرضا فروتن

محمدرضا فروتن دانشجوی دکترای روان‌شناسی سلامت از دانشگاه آزاد است. بازی او در یکی از قسمت‌های سریال سرنخ (قسمت تماشاخانه) به قدری تأثیرگذار بود که چند دقیقه بعد از پخش از تلویزیون، پیشنهاد بازی در فیلمی به کارگردانی مسعود کیمیایی به او می‌شود.

501

کد خبر: 962350

وب گردی

وب گردی