تحویل بیش از ۳۹ میلیارد مترمکعب گاز شیرین به شبکه سراسری انتقال گاز

مجتمع گازی پارس جنوبی از ابتدای امسال تا پایان خردادماه، بیش از ۳۹ میلیارد مترمکعب گاز شیرین‌سازی شده را به شبکه سراسری انتقال گاز طبیعی کشور تحویل داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به نقل از شرکت ملی گاز، هادی هاشم‌زاده فرهنگ، با اعلام این خبر گفت: این مقدار نسبت به مدت زمان مشابه پارسال بیش از ۱۶ درصد افزایش داشته است، همچنین در این مدت، ۵۴۹ میلیون مترمکعب گاز طبیعی به‌عنوان خوراک به پتروشیمی پارس تحویل داده شده است.

او با اشاره به تزریق گاز ترش به خط سراسری پنجم انتقال گاز اظهار کرد: در سه ماه نخست امسال، ۴ میلیارد مترمکعب گاز ترش به خط سراسری پنجم تزریق شده است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس‌جنوبی درباره دیگر محصولات تولیدشده در این مجتمع گازی اظهار کرد: ۵۵ میلیون و ۱۷ هزار و ۴۰۸ بشکه میعانات گازی، ۲۰۲ هزار و ۵۲۷ تن گوگرد دانه‌بندی شده، ۷۹۲ هزار و ۳۵۶ تن اتان، ۵۱۹ هزار و ۴۶۷ تن پروپان و ۲۸۷ هزار و ۲۵۶ تن بوتان در سه ماه نخست امسال در مجتمع گاز پارس جنوبی تولید شده است.

فرهنگ، مجتمع گاز پارس‌جنوبی را یک مجموعه راهبردی در صنعت نفت و گاز عنوان کرد و افزود: مجتمع گاز پارس جنوبی پارسال بیش از ۷۰ درصد از سهم تولید گاز کشور را به‌عهده داشته است که این رقم امسال افزایش می‌یابد.

402

کد خبر: 962379

وب گردی

وب گردی