اعلام آمادگی ایران، برای میزبانی دانش آموزان در المپیاد سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان در آیین اختتامیه بیست و نهمین المپیاد جهانی زیست‌شناسی از آمادگی ایران، برای میزبانی دانش آموزان در المپیاد سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر فاطمه مهاجرانی در آیین اختتامیه بیست و نهمین المپیاد جهانی زیست‌شناسی با حضور دانش‌آموزان نخبه زیست‌شناسی 70 کشور جهان در سالن اجلاس سران برگزار شد، با بیان اینکه ایران به عنوان مهد تمدن و صلح و دوستی میزبان المپیاد زیست شناسی ۲۰۱۸بود، گفت: طبق دستور رئیس جمهور برای برپایی المپیاد سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی اعلام آمادگی می کنیم.

وی افزود: میزبان مهمانانی بودیم که به قوانین جمهوری اسلامی احترام گذاشتند. امروز جنس مقاومت ما از جنس مقاومت علمی است و باعث افتخارم است به عنوان یک زن مقدم مهمانان را گرامی بدارم و بگویم ایران مهد صلح و نوع دوستی است.

پارمیدا سادات پزشکی و نیکان امیرخانی با کسب مدال طلا، سارا محمدی با کسب مدال نقره و مهدی مسرور با کسب مدال برنز افتخار آفرینان کشورمان در المپیاد جهانی زیست شناسی بودند.

گفتنی است، المپیاد جهانی زیست‌شناسی ۲۰۱۸از تاریخ ٢۴تیرماه در تهران آغاز به کار کرد و ٢۷٠ دانش‌آموز از ٧٠ کشور جهان در این المپیاد شرکت کردند. ایران از سال ۱۹۹۹و در دهمین دوره، به المپیاد زیست‌شناسی پیوست و از آن سال تاکنون در ۱۹دوره این المپیاد حضور ثابت و موفقی داشته است.

706

کد خبر: 962484

وب گردی

وب گردی