بیشتر پایان نامه های دانشگاهی مباحث نظری است

عضو کمیسیون آموزش مجلس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کم بودن واحدهای عملی در دانشگاه‌ها، گفت: بیشتر پایان‌نامه‌ها نظری است و دانشجویان پس از گذشت از سیکلی ناقص وارد جامعه می‌شوند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، اسدالله عباسی با اشاره به لزوم تربیت دانشجویان مهارتی، گفت: در صورتی که دانشجویان مهارت‌های عملی را طی سال‌های دانشجویی بیاموزند، پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانند به راحتی وارد بازار کار شوند اما امروزه از آنجایی که تلاشی برای آموزش مهارت‌های عملی در دانشگاه‌ها صورت نمی‌گیرد روز به روز بر تعداد بیکاران دانشگاهی افزوده می‌شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر آموزش‌ها و ریسک‌پذیری لازم به دانشجویان آموخته شود می‌توانند به عنوان کارآفرین در حوزه‌های اقتصادی موفقیت‌های شگرفی به دست آورند، افزود: در حال حاضر اکثر قریب به اتفاق فارغ‌التحصیلان به دنبال استخدام در ارگان‌های دولتی هستند اگر آموزش‌های لازم در حوزه کارآفرینی، ریسک و سرمایه‌گذاری دانشجویان به تدریس شود آنها می‌توانند پس از فارغ‌التحصیلی علاوه براینکه در بازار کار مشغول ‌شوند برای دیگران نیز شغل ایجاد کنند.

عباسی بیان کرد: شعار "هر ایرانی یک مهارت" نشاندهنده لزوم تربیت دانشجوهای مهارتی است؛ نظام آموزشی کشور نیز توان تربیت نیروی انسانی و رفع نیازهای جامعه در حوزه متخصص و تکنسین را دارد.

عضو هیات رئیسه مجلس با انتقاد از کم بودن واحدهای عملی در دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: اکثر واحدها به صورت نظری به دانشجویان تدریس می‌شود و فقط چند منبع به آنها معرفی شده و دانشجویان با مطالعه این منابع و قبولی در آزمون‌ها مدرک خود را در آن پایه تحصیلی دریافت می‌کنند این درحالی که تخصص لازم را به دست نیاورده‌اند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس مجلس شورای اسلامی معتقد است بیشتر پایان‌نامه‌ها نظری است و دانشجویان پس از گذشت از سیکلی ناقص وارد جامعه می‌شوند.

منبع: خانه ملت

202

کد خبر: 962627

وب گردی

وب گردی