مرتضی طلایی: ساماندهی معتادان متجاهر به این شکل غیر ممکن است

نایب رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران گفت: نیروی انتظامی، بهزیستی، کمیته امداد، قوه قضاییه، شورای تامین و وزارت کشور، به صورت مستقیم و غیر مستقیم در راستای معضل اعتیاد نقش دارند؛ اما هیچ وقت بین سازمان ها برای انجام کار و رفع این معضل هماهنگی وجود نداشته است.

به گزارش ایسکانیوز، زمانی که حالت عادی افراد به تجاهر تبدیل می شود سبب بروز مشکلاتی در جامعه می شود و هر چه تعداد این افراد بیشتر باشد، بالطبع معضلات بیشتری در سطح شهر به همراه دارد. براساس آخرین پروتکل نیروی انتظامی تعداد معتادان متجاهر در تهران به 15 هزار نفر می رسند.

این پدیده اجتماعی باعث زشت شدن چهره شهر می شود و مشکلات و نگرانی هایی را برای مردم به همراه دارد. گسترش هر روزه این معضل نگرانی ها زیادی را برای پایتخت نشینان به وجود آورده است با همه این تفاسیر مسئول، سازمان یا ارگانی تا به امروز نتوانسته اند برای مشکل به وجود آمده راه حلی بیندیشند.

این در حالی است که رئیس شورای شهر تهران برای رفع این معضل راهکاری را ارائه کرده بود.

راه حل محسن هاشمی برای این مشکل تهیه چند دست کت و شلوار برند و تراشیدن ریش معتادان متجاهر است تا با این کار از زشت شدن چهره شهر جلوگیری کند، اما آقای رییس ! افرادی که زندگی خود را در خیابان ها می گذراند، غذایی برای خوردن و سقفی برای خوابیدن ندارند، کت و شلوار چه دردی را از آنها دوا می کند؟! در همین زمینه با نایب رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران به گفت و گو پرداختیم.

مسئولیت نپذیرفتن دستگاه های اجرایی، عدم فرهنگ لازم و نبود همکاری بین دستگاه های مربوطه

مرتضی طلائی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز با اشاره به معضل و ساماندهی معتادان متجاهر گفت: موضوع آسیب های اجتماعی یک ماموریت چند بخشی است، در واقع باید از چند طریق مورد کنکاش و تحلیل قرار بگیرد.

وی گفت: اگر امروز این مشکل به یک آسیب بزرگ اجتماعی تبدیل شده، دلایل مختلفی دارد از جمله آن مسئولیت نپذیرفتن دستگاه های اجرایی، عدم فرهنگ لازم و نبود همکاری بین دستگاه های مربوطه است.

رئیس پلیس سابق تهران بزرگ در ادامه گفت: نیروی انتظامی، بهزیستی، کمیته امداد، قوه قضاییه، شورای تامین و وزارت کشور، به صورت مستقیم و غیر مستقیم در کنترل و کاهش معضل اعتیاد نقش دارند؛ اما هیچ وقت بین سازمان ها برای انجام کار و رفع این معضل هماهنگی خوبی وجود نداشته است.

طلائی در پایان گفت: شهرداری معتادان خیابانی را جمع می کند اما بهزیستی تحویل نمی گیرد یا تحویل می گیرد و در خصوص این موضوع بودجه ای دریافت نمی کند و با توجه به این ناهماهنگی بین دستگاه های مربوطه و نداشتن یک برنامه جامع و بلند مدت برای رفع این معضل بعید می دانم مشکلاتی مانند معتادان متجاهر حل شود.

706

کد خبر: 962635

وب گردی

وب گردی