قنادباشی: ایران ابزارهای مناسبی برای جلوگیری از صدور نفت در اختیار دارد

تحلیلگر مسائل منطقه گفت: جمهوری اسلامی ایران به فناوری ای دست پیدا کرده است که می تواند جلوی فروش آن را در خلیج فارس بگیرد.

جعفر قنادباشی تحلیل گر مسائل منطقه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، درباره چگونگی بستن تنگه هرمز از سوی ایران و جلوگیری از فروش نفت در منطقه اظهار داشت: موضوع جلوگیری از صدور نفت به کشورهای جهان صرفا مبتنی بر بستن تنگه هرمز نیست، در واقع جمهوری اسلامی ایران به فناوری دست پیدا کرده است که می تواند جلوی فروش آن را بگیرد.

وی افزود: سخنان روز گذشته رئیس جمهور صرفا مربوط به بستن تنگه هرمز نیست؛ بستن تنگه یک شیوه قدیمی و مربوط به زمان گذشته است لذا اشاره رئیس جمهور کشورمان به ابزارها و شیوه های بسیار پیشرفته امروزی است که ایران در اختیار دارد که نه تنها جلوی صدور بلکه جلوی تولید نفت را بگیرد.

قنادباشی ادامه داد: استکبار جهانی می داند اگر چنانچه نگذارند جمهوری اسلامی ایران نفت صادر کند، ایران می تواند از اهرم هایی استفاده کند که قیمت نفت در بازار جهانی سرسام آور شود یعنی اگر نفت از خلیج فارس صادر نشود قیمت آن بسیار بالا خواهد رفت و دنیای سرمایه داری متزلزل خواهد شد.

این کارشناس بیان این که ایران ابزارهایی را در اختیار دارد که می تواند در جنگ اقتصادی با آمریکایی ها از آن استفاده کند و آن ها را پشیمان کند تصریح کرد: دنیای غرب می داند که جمهوری اسلامی ایران دارای توانایی های بالایی است اما در حال حاضر نمی توان به طور شفاف درباره این اهرم ها و ابزارهای قدرت سخن گفت و باید پنهان بماند.

وی در پایان تاکید کرد: به زودی دنیای غرب متوجه ابزارها و اهرم های قدرت ایران درباره این موضوع خواهد شد.

302

کد خبر: 962647

وب گردی

وب گردی