پاسخ های مبهم وزیر علوم به روزنامه اعتماد/ مخالفین واقعی وزیر چه کسانی بودند؟

وزیر علوم در مصاحبه با روزنامه اعتماد اشاره به مخالفینی کرد که آنها را می شناسد اما در این زمینه شفاف سازی نکرد و عدم توجه روزنامه اعتماد به بازرسی بازرسان آژانس از دانشگاه ها نکته قابل تاملی است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، صبح امروز روزنامه اعتماد مصاحبه ای را از وزیر علوم منتشر کرد که در بر دارنده مخالفت ها در شروع کار تا ادامه فعالیت های این وزارتخانه در ساماندهی تشکل های دانشجویی و شرکت های دانش بنیان، بررسی وضعیت دانشجویان بازداشتی بود، آنچه که در این مصاحبه به صورت نکته ای مبهم بی جواب باقی ماند مخالفینی بودند که وزیر علوم اعلام کرد آنها را می شناسد اما چون زمان زیادی از این جریان می گذرد پاسخ روشنی نسبت به این مساله ارائه نکرد.

نکته جالب توجه در این مصاحبه عدم توجه روزنامه اعتماد به بحث بازرسی بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از تجهیزات علمی دانشگاه های مطرح کشور است که موضوعی مهم و ملی است و در روزهای گذشته از دید بسیاری از خبرگزاری ها دور نمانده است اما در مصاحبه وزیر که در راس پاسخگویی به این مساله قرار دارد صحبتی نشده است.

گفتنی است در آغاز زمزمه های انتخاب منصور غلامی وزیر علوم مخالفت های بسیاری رخ داد که تشکل های دانشجویی و استادان دانشگاه به آقای روحانی نامه نوشتند، برخی از اعضای فراکسیون امید مجلس اعتراض کردند و حتی در یکسری از دانشگاه‌های مختلف کشور علیه این انتخاب تجمع شد.

منصور غلامی وزیر علوم در گفت و گویی با خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی درباره بازرسی بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از دانشگاه ها گفت: شورای عالی امنیت ملی برای بازدید بازرسان آژانس مجوز داده بود و چون بدون هماهنگی با وزارت علوم انجام شده است و گزارشی هم از دانشگاه به وزارت علوم نیامد، تاکنون چنین سابقه‌ای در وزارت علوم وجود نداشته است. اگر برنامه‌ای برای بازرسی از دانشگاه وجود داشته باشد، باید قطعا از شورای عالی امنیت ملی پیگیری شود.

غلامی درباره اینکه آیا احتمال دارد از سایر دانشگاه‌ها هم بازرسی شده باشد؟ خاطرنشان کرد: من آماری در این‌باره ندارم، اما اسناد را که بررسی کردم چنین موردی تاکنون وجود نداشته است.

لازم به ذکر است، اظهارات وزیر علوم در حالی است که او بازرسی ماموران آژانس از برخی دانشگاه‌ها را تکذیب کرده بود.

خبرنگار:ندا فراهانی

204

کد خبر: 962651

وب گردی

وب گردی