رقابت  فیلم دنزل واشنگتن و مریل استریپ برای فروش

«ایکوالایزر ۲» و «ماما میا! دوباره شروع کنیم» در یک رقابت تنگاتنگ در باکس آفیس آمریکا ظاهر شدند.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، در حالی که تصور می‌رفت قسمت دوم «ماما میا!» بتواند به راحتی راس باکس آفیس آمریکا را در اختیار خودش بگیرد، اما یک فیلم تازه‌وارد دیگر یعنی «اکوآلایز ۲» یا «تعدیل کننده ۲» با بازی دنزل واشنگتن افتتاحیه‌ای ۳۵.۸ میلیون دلاری را تجربه کرد.

فیلمِ محصول سونی با اکران در ۳۳۸۸ سالن سینما توانست با این فروش راس باکس آفیس را به خود اختصاص دهد و «ماما میا! ۲» را با فروش ۳۴.۴ میلیون دلاری در روزهای افتتاحیه‌اش که از نمایش در ۳۳۱۷ سالن سینما به دست آمد به مکان دوم براند.

«تعدیل کننده ۲» نخستین فیلم دنباله‌ای است که دنزل واشنگتن در طول نزدیک به چهار دهه فعالیت حرفه‌ای در آن بازی کرده است. این فیلم در بازار بین‌المللی ۳.۳ میلیون دلار از نمایش در ۱۱ منطقه فروخته است.

فیلم جدید دنزل واشنگتن ادامه‌ای بر «تعدیل کننده» محصول ۲۰۱۴ است که افتتاحیه‌ای ۳۵ میلیون دلاری را تجربه کرد و در بازار داخلی آمریکا در مجموع ۱۰۱ میلیون دلار و در بازار جهانی ۱۹۲ میلیون دلار فروش کرد.

آنتوان فوکوآ بار دیگر کارگردانی این فیلم را انجام داده و دیگر بازیگرانش شامل پدرو پاسکال، اشتون ساندرس، ملیسا لئو و بیل پولمن هستند. با وجود این که فروش افتتاحیه این فیلم از فیلم اصلی هم بیشتر بوده اما نظر منتقدان خیلی گرم نیست و به طور متوسط امتیازی ۵۰ درصدی در سایت راتن تومیتوز کسب کرده است.

فیلم موزیکال «ماما میا!» نتوانست راس باکس آفیس آمریکا را به دست بیاورد، اما با فروش ۳۴ میلیون دلاری‌اش هنوز امیدوار است. فیلم اصلی «ماما میا!» یک دهه پیش با افتتاحیه ۲۷ میلیون دلاری کارش را شروع کرده بود و در حالی که با بودجه‌ای ۵۲ میلیون دلاری ساخته شده بود به فیلمی پرفروش بدل شد و در دنیا ۶۱۵ میلیون دلار فروش کرد. این فیلم در همین آخر هفته نخست خود در بازار بین‌المللی با نمایش در ۴۲ بازار ، ۴۲.۴ میلیون دلار فروخت.

در عین حال «هتل ترانسیلوانیا ۳: تعطیلات تابستانی» جایگاه سوم را در اختیار گرفت. این انیمیشن که ادامه‌ای بر قسمت قبلی است ۲۳ میلیون دلار در هفته‌ای که گذشت فروش کرد و فروش داخلی‌اش را به ۹۱ میلیون دلار رساند و در بازار بین‌المللی نیز ۱۱۵ میلیون دلار کسب کرد که ۳۷.۷ میلیون دلار آن مربوط به آخر هفته‌ای است که گذشت.

در مکان چهارم «مرد مورچه‌ای و زنبورک» با فروش ۱۶ میلیون دلاری از نمایش در ۳۷۷۸ سالن سینما جای گرفت. این فیلم در مجموع در آمریکای شمالی ۱۶۵ میلیون دلار کسب کرد و تاکنون در بازار جهانی ۳۵۳.۵ میلیون دلار فروش کرده است.

در همین حال «شگفت‌انگیزان ۲» انیمیشن محصول دیزنی-پیکسار نیز در مکان پنجم جای گرفته و با فروش ۱۱.۵ میلیون دلار دیگر در ششمین هفته نمایشش مجموع فروش خود در بازار داخلی آمریکا را به ۵۵۷ میلیون دلار رسانده و در بازار جهانی ۹۴۰ میلیون دلار کسب کرده است.

فیلم ششم باکس آفیس داخلی آمریکا «دنیای ژوراسیک: سقوط سلطنت» است که در پنجمین هفته نمایشش ۱۱ میلیون دلار دیگر فروخت و فروش داخلی‌اش را به ۳۸۳.۹ میلیون دلار رساند.

«آسمان خراش» دواین جانسون با کاهش ۵۶ درصدی تماشاگرانش در بازار آمریکا ۱۰.۹۶ میلیون دلار دیگر از نمایش در ۳۸۲۲ سالن سینما کسب کرد و در حالی که استودیوی سازنده آن یعنی یونیورسال به بازار جهانی چشم دوخته موفق شد تا در بازار چین ۴۸ میلیون دلار در افتتاحیه‌اش فروش کند. به این ترتیب این فیلم که با بودجه ۱۲۵ میلیون دلاری ساخته شده در دو هفته در بازار جهانی ۱۷۶.۸ میلیون دلار فروخته است.

باکس آفیس داخلی آمریکا در مقایسه با سال پیش رشدی ۱۰.۵ درصدی را ثبت کرده و در نیمه سال ۲۰۱۸ از فروش ۷ میلیارد دلاری عبور کرده است.

501

کد خبر: 962664

وب گردی

وب گردی