دریادار خانزادی: لازمه تسلط بر یک ناحیه جغرافیایی جهانی فکر کردن است

فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: طبق گفته بزرگان نظامی، اگر می‌خواهید بر یک ناحیه جغرافیایی تسلط پیدا کنید، باید بتوانید جهانی فکر کنید.

به گزارش ایسکانیوز، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ضمن ابراز خشنودی از حضور در میان دانشجویان شانزدهمین دوره جامع پذیری دانشگاه‌های افسری آجا در لشکرک گفت: یکی از نکات بسیار مهمی که هر افسر ارتش باید به آن اشراف داشته باشد موضوع جغرافیاست، که این مساله به‌ویژه در دانشجویانی که قصد دارند به بدنه نیروی دریایی ارتش ملحق شوند به علت دریانوردی در آب‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای ملموس‌تر است.

وی افزود: طبق گفته بزرگان نظامی، اگر می‌خواهید بر یک ناحیه جغرافیایی تسلط پیدا کنید، باید بتوانید جهانی فکر کنید، جهانی ببینید و جغرافیای جهان را به خوبی بشناسید تا بتوانید لااقل تصمیمات منطقه‌ای خوبی بگیرید.

خانزادی تصریح کرد: از دیدگاه ژئوپولوتیکی پس از مشاهده جغرافیای جهان متوجه خواهید شد که در قلب این جغرافیا یک منطقه به عنوان آسیای غربی وجود دارد که در نقطه مرکزی جهان است و برجسته‌ترین خصوصیت این منطقه فرصت گذرگاهی بسیار خوب آن می‌باشد که آفریقا، آسیا و اروپا را به هم متصل می‌کند. این منطقه سرشار از منابع طبیعی است که جمهوری اسلامی ایران هم در آن قرار دارد.

فرمانده نداجا در پایان اذعان داشت: مجموعه شما که امروز این لباس مقدس را به تن کرده‌اید باید بدانید که کار بسیار ارزشمندی در پیش رو دارید و طبق فرمایشات فرمانده معظم کل قوا باید این ایمان، شجاعت و دانش را در وجود خود نهادینه سازید که این امر محقق نخواهد شد، جز با انضباط و قانون‌مداری که جلوه بارز ارتش است.

302

کد خبر: 962668

وب گردی

وب گردی