باز هم سرقت از حرم امامزادگان ؛ این بار از حرم حضرت عبدالعظیم/سارق زن بود

رییس کلانتری 172 حرم حضرت عبدالعظیم از دستگیری زنی که اقدام به سرقت از زائران حرم حضرت عبدالعظیم حسنی کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز از ایسنا سرهنگ میررضا بهرامی در تشریح جزئیات این خبر گفت: روزگذشته ماموران گشت کلانتری 172 حرم عبدالعظیم حسنی در حال گشت زنی در حوزه استحفاظی خود بودند که در محدوده اطراف حرم مطهر متوجه زنی در حال سرقت از کیف یکی از شهروندان شدند.

وی با اشاره به دستگیری این زن و انتقالش به کلانتری، گفت: در تحقیقات اولیه مشخص شد که این زن در ساعات شلوغی حرم و با سوء استفاده از شلوغی به وسیله یک کاتر اقدام به پاره کردن کیف زنان دیگر و سرقت محتویات گرانبهای داخل آن کرده است.

رییس کلانتری 172 حرم حضرت عبدالعظیم با اشاره به انجام بازجویی از این فرد، گفت: در تحقیقات بعدی از این زن و همچنین بازرسی از کیف همراه وی، تعداد 15 دستگاه تلفن همراه از کیفش کشف شد که بنا به اعترافات خودش این تلفن های همراه را در ساعات شلوغی حرم از محل های شارژ رایگان گوشی برداشته و متواری شده است.

بهرامی با بیان اینکه متهم 37 ساله، معتاد و دارای سابقه سرقت است، گفت: این زن اعتراف کرد که اکثر سرقت ها را به تنهایی انجام داده و در برخی موارد نیز برادر شوهرش با او همکاری کرده است که در حال حاضر اقدامات ماموران برای دستگیری برادر شوهر این زن در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تا کنون 6 نفر از شاکیان این زن شناسایی و به کلانتری دعوت شده اند، اظهارکرد: برای این زن پرونده ای تشکیل شد و به همراه پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

این اولین بار نیست که سرقت از زائران حرم مطهر امامزادگان اتفاق می افتد .چندی پیش رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان گیلان از شناسایی و دستگیری سارقان امام زاده هاشم در شهرستان رشت خبر داد.

سرهنگ رحیم شعبانی گفته بود در پی وقوع سرقت حدود 80 میلیون ریال وجه نقد از بقعه متبرکه امام زاده هاشم در منطقه سراوان شهرستان رشت، دستگیری سارق یا سارقان در دستورکار کارآگاهان آگاهی قرار گرفت.

این مقام انتظامی با بیان اینکه با بررسی آثار و اعلام بجا مانده از صحنه سرقت، کارآگاهان آگاهی موفق به کشف ردپایی از یکی از سارقان در این سرقت شدند، افزود:با سرعت عمل کارآگاهان، متهم اصلی پرونده در مخفیگاهش در منطقه سراوان رشت دستگیر شد.

وی با اعلام اینکه همدست متهم نیز در عملیاتی جداگانه در شهرستان رشت دستگیر شد، بیان کرد:هر دو متهم 33 و 51 ساله در تحقیقات پلیس به سرقت بقعه متبرکه امام زاده هاشم و تقسیم مبلغ سرقتی در فرصتی مناسب اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان گیلان در پایان با بیان اینکه متهمان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند، از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را با تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110، به پلیس اطلاع دهند.

گفتنی است؛ در سحرگاه دوازدهمین روز از ماه مبارک رمضان هم زمان با سالروز شهادت امام زاده هاشم(ع) عده ای نسبت به سرقت از نذورات ضریح مبارک اقدام کردند.

700

کد خبر: 962678

وب گردی

وب گردی