تهران امید دارد/ ارزیابی حوزه آسیب های اجتماعی  محله راه آهن

سمینار نقد و ارزیابی در حوزه آسیب های اجتماعی  با عنوان "تهران امید دارد" با حضور نصراله آبادیان شهردار منطقه 11، الهام فخاری عضو شورای اسلامی شهر تهران، حسین راغفر اقتصاد دان و رضا امیدی جامعه شناس در سرای محله راه آهن برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز نصراله آبادیان در این نشست ضمن ارائه گزارش عملکرد شهرداری منطقه 11 در ساماندهی میدان راه آهن برای کاستن از آسیب های اجتماعی و احیای محله راه آهن گفت: در ارتقاء و ساماندهی میدان راه آهن 6700 متر فضای شهری برای شهروندان ایجاد شد؛ یک نقطه مکث به وجود آمد و به مردم به جای حمل و نقل سواره فضا بخشیده شد. در واقع به لحاظ کالبدی امکانی ایجاد شد تا مردم ضمن مکث در محدوده میدان راه آهن بتوانند با هم گفتگو و تعامل کنند.

آبادیان همچنین تبدیل فضای بی دفاع شهری اراضی انبار نفت به بوستان شهید حججی در را از دیگر نمونه های موفق در کاستن از آسیب های اجتماعی بیان کرد و افزود: اراضی انبار نفت به عنوان فضای بی دفاع شهری به بوستان 7 هکتاری با 4 زمین ورزشی فوتبال تبدیل شد تا جوانان به عنوان مخاطب اصلی این بوستان حضور داشته باشند و از فضای این بوستان بهره مند شوند.

ضرورت سرمایه گذاری در تقویت هویت محله ای و منطقه ای

همچنین الهام فخاری عضو شورای اسلامی تهران گفت: توانمند سازی شهروندان و مهارت آموزی حتما باید همراه با بهبود مهارت های اجتماعی و افزایش بهره مندی از سلامت روان باشد.

فخاری افزود: سرمایه گذاری عمده ما باید در تقویت هویت محله ای و هویت منطقه ای به جای تعریف و اجرای مگا پروژه های شهری باشد. در واقع یک امکان بزرگ وجود دارد و آن کار اجتماعی است و بازگرداندن مردم برای گفتگو به خیابان است و سالمند و کودک باید در محلات کنار هم قرار گیرند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه گفت: بهبود شبکه های چند نهادی بین دستگاه های مختلف و بین سیستم های اجتماعی می تواند در کاهش فرسودگی اجتماعی و آسیب های اجتماعی موثر باشد.

گفتنی است در این نشست حسین راغفر به نقد سیاست گذاری های اقتصادی که به افزایش فقر و افزایش آسیب های اجتماعی در کلان شهرها می انجامد؛ پرداخت.

700

کد خبر: 962697

وب گردی

وب گردی