مخالفت اسرائیل با پیشنهاد روسیه در خصوص ایران

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع اسرائیلی از مخالفت اسرائیل با پیشنهاد روسیه برای دور شدن ایران تا 100 کیلومتری خط آتش بس در ارتفاعات جولان سوریه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان دیدار با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و والری گراسیموف رئیس ستاد ارتش روسیه گفت: رابطه میان ما و روسیه بسیار مهم است و این اهمیت از دیدار من با رئیس جمهور پوتین و هیات های دو کشور مشخص می شود.

در همین رابطه وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: لاوروف و گراسیموف با نخست وزیر اسرائیل در خصوص تأمین امنیت در مرزهای اسرائیل رایزنی‌های داشته اند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: طرفین در خصوص موضوع حل و فصل نزاع فلسطینی – اسرائیلی بر اساس نتایج دیدار مشترک پوتین و نتانیاهو، عملیات نظامی ارتش سوریه در جنوب این کشور و امنیت مرزهای اسرائیل بر اساس توافق آتش بس سال 1974 میان سوریه و اسرائیل رایزنی هایی داشته اند.

در حالی که در خصوص نتایج این مذاکرات هنور خبری منتشر نشده، خبرگزاری رویترز به نقل از یک مسئول اسرائیلی که نام وی را فاش نکرد، اعلام کرده است: اسرائیل پیشنهاد روسیه برای دور شدن نیروهای ایران تا شعاع ۱۰۰ کیلومتری مرزهای آتش‌ بس در جولان سوریه مخالفت کرده است.

مذاکرات وزیر خارجه روسیه و رئیس ستاد ارتش این کشور با نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دستور ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه انجام شده است.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی روز جمعه گذشته تحولات اخیر در بحران سوریه را بررسی کردند.

کد خبر: 962739

وب گردی

وب گردی