کوثری: شکل سنتی مطالعه در حال تغییر است

مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی گفت: مجموعه علمی فرهنگی با حمایت بخش علمی ریاست جمهوری به عنوان پایلوت استارت‌آپ‌های داستان مصور انتخاب شده است.

مسعود کوثری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز در مورد گزارش عملکرد این انتشارات از سال گذشته تاکنون گفت: در سال‌های گذشته رشد کمی و کیفی قابل قبولی داشتیم و در حوزه کمی و کیفی و کتاب‌آرایی توانستیم به آمار خوبی دست پیدا کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که مجموعه علمی و فرهنگی چه حمایت‌هایی از استارت‌آپ‌ها خواهند داشت، عنوان کرد: با حمایت بخش علمی نهاد ریاست جمهوری، این مجموعه به عنوان پایلوت استارت‌آپ‌های داستان مصور انتخاب شده است و در این زمینه سعی دارد با آموزش و تقویت هنرمندان اقدامات موثری انجام دهد، البته در بخشی از ساختمان این مجموعه، فضایی برای شکل‌‌گیری و آغاز به کار این استارت‌آپ‌ها در نظر گرفته شده است.

کوثری تصریح کرد: در زمینه کامپیوتر، استارت آپ‌ها شکل گرفته‌اند و روند روشنی دارند؛ اما در حوزه‌ی داستان مصور ما چند قدم عقب هستیم و تصویرگران در این حوزه بیشتر فردی کار می‌کنند و کار کردن با گروه هنوز در این بخش جای خود را باز نکرده است.

وی اظهار داشت: در نمایشگاه کتاب امسال متوجه شدیم شکل جدیدی از کتابخوانی در حال گسترش است. این موج نو، شکل‌گیری گروه‌های کتابخوانی است که بعد از مطالعه، کتاب‌ها را به دیگران معرفی می‌کنند. به نظرم باید به این اتفاق نو توجه کرد و در نظر داشت که شکل سنتی مطالعه در حال تغییر است و لازم است رصد کنیم که چه کتاب‌هایی در چه جمع‌هایی اقبال خوبی دارند.

مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی افزود: با توجه به این سیستم که بر اساس کانون‌های جدید کتابخوانی پیش می‌رود، می‌توانیم نیازهای خواننده را به سه حلقه تقسیم کنیم. حلقه‌ی اول نیازهای مشترک، حلقه‌ی دوم نیازهای تخصصی و حلقه‌ی سوم نیازهای موقعیتی است که حلقه‌ی سوم در حال حاضر مهم‌ترین حلقه خواهد بود و توجه به آن، بیشترین فروش را در پی خواهد داشت.

کوثری عنوان کرد: در دو سال گذشته طرح کتاب به جای سررسید مطرح شد ولی هنوز به خوبی جای خود را باز نکرده و همچنان مدیران در باور مدیران سررسید نقش تبلیغاتی مهم‌تری نسبت به کتاب دارد.

وی افزود: در راستای این طرح سعی داشتیم، با ارائه تخفیف بیشتر همکاری خوبی با نهادهای مختلف انجام دهیم. امیدواریم با تلاش خوبِ رسانه طرح کتاب به جای سررسید جای خود را بیشتر و بهتر باز کند.

501

کد خبر: 962760

وب گردی

وب گردی