طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی  در گذر از «کلاس محوری» به «دوره‌ی رشد و تعالی» است

مراسم تودیع و معارفه ی مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد استان تهران در مجتمع امام خمینی واقع در منطقه ی سوهانک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم تودیع و معارفه ی مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد استان تهران در مجتمع امام خمینی واقع در منطقه ی سوهانک برگزار شد.
در ابتدای این مراسم دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با تبریک میلاد امام رضا (ع) گفت: امروز افتتاح رسمی مجتمع امام خمینی را آغاز می کنیم و همانطور که خداوند اینگونه مقدر کردند که تمدن اسلامی با حضور امام رضا (ع) رقم بخورد ما نیز تقارن این مراسم با میلاد امام هشتم را مبارک می دانیم.

طهرانچی افزود: حجت الاسلام طیبی مسئول پیشین نهاد رهبری در دانشگاه آزاد تهران ۱۵ سال جایگاه روحانیت و نهاد رهبری را در دانشگاه آزاد حفظ کرد که امیدواریم در مراحل بعدی و مسئولیت های پیش رو موفق باشد.

رئیس دانشگاه آزاد استان تهران ادامه داد: موسسات تمدنی جدید و غربی چندسالی است که وارد ایران شده اند و سوء‌نیت خارجی ها و بدفهمی داخلی ها در روند تاثیر گذاری این موسسات دخیل بوده اند که در این موسسات تمدنی غربی، education به معنی آموزش نیست.

او تصریح کرد: اگر به تربیت دقت کنیم حدیث معتبری وجود دارد که شیعه و سنی آن را پذیرفته اند که پیامبر می فرماید هر انسانی ۳ دوره ی ۷ ساله برای رشد در اختیار دارد.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی افزود: 7 سال اول تربیتی همان دوره ی بازی کردن کودکان است و فرد در 7 ساله ی دوم اطاعت و قانون مداری را می آموزد هم چنین 7 سال سوم پذیرش مسئولیت و آموزش حلال و حرام و درست و غلط هاست که متأسفانه نظام آموزش عالی ما مهمترین دوران تربیتی یعنی 7 ساله ی سوم فرد را درگیر کنکور و دانشگاه کرده است.

طهرانچی با بیان اینکه در غرب هم دوره ی کارشناسی را دوره ی تربیت می دانند خاطر نشان کرد: باید برای مقطع کارشناسی و تربیت افراد در این سنین برنامه هایی ارائه داد و ایراد آموزش عالی در دوره های گذشته کلاس محوری بود که دانشگاه آزاد از کلاس محوری به دوره ی رشد و تعالی گذر خواهد کرد.

رئیس دانشگاه آزاد تهران مرکز ادامه داد: در مؤسسات تمدنی غربی، کشورهای آسیای دور بهتر فهمیده اند چون 2 درصد از جمعیتی که برای تحصیلات تکمیلی به آمریکا می روند جوانان ایرانی هستند هم چنین از میان دانشجویانی که در آمریکا تحصیل می کنند 38 درصد ژاپنی ها، 29 درصد جوانان تایلندی و 56 درصد دانشجویان ترکیه ای بعد از اتمام تحصیلات در آمریکا اقامت می گیرند اما درصد بالاتری از دانشجویان ایرانی تمایل دارند بعد از تحصیلات تکمیلی در کشور آمریکا اقامت داشته باشند که این آمار نشان می دهد ما در تربیت نسل جوان مغفول مانده ایم.

انتهای پیام /

کد خبر: 962770

وب گردی

وب گردی