محمدیان: در تب تحصیلات تکمیلی باید تأمل شود

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور گفت: در تب تحصیلات تکمیلی باید تأمل شود و دانشگاه آزاد می تواند کمبود تکنسین های متخصص را جبران کند هم چنین 50 درصد رشته های دانشگاهی از گروه علوم انسانی هستند که بیشترین بیکاران را به همراه دارند پس علوم انسانی مورد نیاز جامعه است اما در اشتغال آن باید تحول صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام محمدیان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور با تبریک و تقدیر از دکتر طهرانچی به خاطر عدم نصب بنر و کاهش تشریفات مراسم تودیع و معارفه گفت: بعضی از ساختمان های کنونی دانشگاه آزاد حتی یک متر حیاط ندارند و دانشجو مستقیما از خیابان به کلاس می رود که اعتلای دانش و تربیت در این محیط کار سختی است.
او افزود: تبریک دوم من به شما به خاطر محیط جدید دانشگاهی است که دکتر طهرانچی و مدیریت دانشگاه حواشی را به جان خریدند و با هدف تجمیع واحدها تغییر مکان صورت گرفت.

حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه طیبی در تمام مسئولیت های خود از دانشگاه شیراز تا دانشگاه آزاد موفق عمل کرده است، افزود: با توجه به وسعتی که دانشگاه آزاد در استان تهران دارد باید کار ستادی مورد توجه حجت الاسلام رجالی قرار گیرد تا بتواند امور را تربیت کند.

مسؤل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور تصریح کرد: چند سالی است که رویکرد راهبری را در نهاد رهبری پیش گرفته ایم که قبل از انجام هر خدمتی در دانشگاه ها باید تحلیلی صورت گیرد و فرد مسئول بداند که در محیط جدید چه ظرفیت ها و چالش هایی وجود دارد و متناسب با این شناخت، برای مدیریت نهاد دانشگاه ها برنامه ریزی کند.

او ادامه داد: در بین کارهای خوب باید کار واجب و در بین کارهای واجب باید کار فوری و در بین کار فوری باید امور حیاتی برگزیده شود به نحوی امور اولویت بندی شوند و نهاد رهبری با توجه به نیروهای محدود نمی تواند بار سنگین مسؤلیت فرهنگی را برعهده بگیرد و تمام مدیران دانشگاهی باید راهبری شوند حتی برای پیشبرد راهبردها باید از ظرفیت های بیرون دانشگاه استفاده کرد.

محمدیان افزود: صدسال پیش وقتی دانشگاه به ایران آمد کپی برداری هایی از دانشسرای فرانسه صورت گرفت و جالب است که آموزش عالی و قالب دانشگاهی کشور فرانسه ده ها بار دچار تغییر شد اما هیچ تحول و تغییری در دانشگاه های ما صورت نگرفت که اگر تغییر و نوآوری در دانشگاه نباشد فرقی با مدرسه نمی کند.

او تصریح کرد: قرار بود دانشگاه آزاد شکل بگیرد تا در کنار آموزش عالی مجموعه ی دانشگاهی پویا داشته باشیم و مجموعه ی دانشگاه آزاد چابک و بروز باشد که بتواند قافله ی علم را به سرعت در کشور پیش ببرد و دانشگاه آزاد با وجود برکات فراوانی که داشته است نیاز دارد آسیب شناسی ای در گذشته ی آن صورت گیرد که یکی از این آسیب ها را حجت الاسلام طیبی چندین بار تکرار کرد و آن هم توصیه های شفاهی مدیران است.

محمدیان با بیان اینکه بیش از 50 درصد وقت دانشجویان در دوره ی کارشناسی هدر می رود خاطر نشان کرد: اجباری نیست که مدت دوره ی لیسانس 4 ساله باشد چون اکثر اوقات دانشجو در این زمان که با اوج جوانی نیز همراه است تلف می شود و تجربه ی وزارت بهداشت که دانشجو از سال دوم وارد محیط کاری می شود بسیار ارزنده است چرا که تحصیل باید زمینه ی اشتغال بهتری را فراهم کند در صورتی که بیشتر بیکاران کشور از میان تحصیلکرده ها هستند.

مسؤل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور ادامه داد: در تب تحصیلات تکمیلی باید تأمل شود و دانشگاه آزاد می تواند کمبود تکنسین های متخصص را جبران کند هم چنین 50 درصد رشته های دانشگاهی از گروه علوم انسانی هستند که بیشترین بیکاران را به همراه دارند و دانشجو بعد از فارغ التحصیلی نمی داند باید کجا برود پس علوم انسانی مورد نیاز جامعه است اما در اشتغال آن باید تحول صورت گیرد.

او در پایان گفت: جوانان ما گوهرهایی هستند که باید در جامعه دانشگاهی صیقل بخورند و دانشگاه آزاد استان تهران با 330 هزار دانشجو، ظرفیت بالایی برای تربیت نسل جوان دارد.

انتهای پیام /

کد خبر: 962799

وب گردی

وب گردی