پایان نشست سه جانبه «ابوظبی»

نشست سه جانبه امارات با توافق «اریتره» و« اتیوپی» بر سر مرزهای مشترک به پایان رسید.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، نشست سه جانبه «امارات»، «اریتره» و «اتیوبی» با اهدای نشان «زاید» به «آسایاس افورقی» رییس جمهور اتیوپی و «ابی احمد علی» نخست وزیر اریتره در ابوظبی به پایان رسید.
محمد بن زاید با تاکید بر این که رهبران اریتره و اتیوبی با امضای توافق نامه «اسمره» دراوایل ماه جولای برای بازگرداندن روابط حسنه بین دو همسایه گام های بلندی به منظور پایان خصومت 20 ساله برداشته اند، در توییترخود نوشت: « دولت اریتره با امضای توافقنامه اسمره پس از بیست سال به نشانه حسن نیت، اولین سفیر خود را در اتیوپی منصوب کرد.»

نخست وزیر اتیوپی نخستین گام را برای حل این درگیری ها در ژوئن گذشته برداشته و اعلام کرد که نیروهای این کشور از منطقه « بادمی » و دیگر مناطق مرزی مورد نزاع خارج خواهند شد. اریتره نیز با اعزام ۲ تن از مسئولان بلندپایه خود به اتیوپی، این مسیر را ادامه داده و بعد از آن خبر برگزاری نشست میان مسئولان بلند پایه ۲ کشور اعلام شد.

جنگ میان ۲ کشور باعث شد تا تجارت کالاهای اتیوپی از طریق بنادر اریتره و دریای سرخ با مشکل مواجه شود و این صلح به بازگشت امور اقتصادی به قبل از وقوع درگیری ها کمک می کند.

کد خبر: 962804

وب گردی

وب گردی