برخورد قانونی با شرکت‌های حمل و نقلی متخلف به طور مستمر انجام می‌شود

با تشکیل مستمر جلسات کمیسیون‌های ویژه رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل‌و‌نقلی جاده‌ای، به شکایات رانندگان رسیدگی شده و از فعالیت شرکت‌های متخلف جلوگیری می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، روابط‌ عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، فرامرز مداح عضو هیأت عامل این سازمان و رئیس کارگروه اصلاح فرایندها و مطالبات رانندگان در گفتگو با رادیو اقتصاد با بیان این مطلب اظهار داشت:

در حال حاضر 4300 شرکت حمل و نقل جاده‌ای کالا در کشور فعالیت دارند که تعداد معدودی از این شرکت‌ها قوانین و مقررات را رعایت نمی‌کنند و در بازار عدم تعادل بین عرضه و تقاضا تخلفاتی انجام داده و به رانندگان عزیز اجحاف می‌شود که کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به این تخلفات رسیدگی کرده و تاکنون در نتیجه جلسات برگزار شده 81 شرکت پلمپ شده و 277 شرکت به جریمه نقدی محکوم شدند.

او با بیان این که بیمه تکمیلی رانندگان از امروزاول مرداد عملیاتی می‌شود، افزود: امید است که با اجرای این طرح آرامش خاطر برای رانندگان فراهم شود و فرایند انجام کار از طریق ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها و انجمن‌های صنفی به رانندگان اطلاع‌رسانی می‌شود.
مداح در ادامه به موضوع سهمیه‌بندی سوخت ناوگان اشاره کرد و افزود:

با دستیابی به تفاهم با شرکت پخش فراورده‌های نفتی به زودی اجرای طرح یکسان‌سازی سهمیه سوخت منطقه‌ای در کل کشور ابلاغ می‌شود. در حال حاضر سقف سوخت عملکردی به دو صورت توزیع می‌شود، سوخت پایه برای ناوگان درون‌شهری و سوخت عملکردی که ویژه ناوگان برون‌شهری است و برای ناوگان با عملکرد بالا، سقف سهمیه سوخت عملکردی افزایش می‌یابد و در برخی موارد هم این سقف برداشته می‌شود.

عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: براساس آمارهای به ثبت رسیده آنلاین صدور بارنامه، افزایش کرایه‌ها از 10 خرداد ماه سال‌جاری اعمال شده است که این افزایش از از 17 تا 25 درصد در استان‌های مختلف کشور متغیر بوده است.

او همچینن یادآور شد: توزیع لاستیک به قیمت مصوب در تعدادی از استان‌ها آغاز شده است و تا برقراری تعادل براساس تقاضای مورد نیاز رانندگان پیگیری و توزیع می‌شود.

کد خبر: 962806

وب گردی

وب گردی