کارت اعتباری سوخت یارانه‌ای در انتظار تایید/  قیمت فعلی CNG، گرانتر از قیمت واقعی است

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران CNG کشور گفت: کارت اعتباری سوخت برای تاکسی‌داران و ناوگان حمل ونقل عمومی تعلق می‌گیرد و ما منتظر بررسی اعلام کارت اعتباری سوخت به جای کارت هدفمندی یارانه ها هستیم.

اردشیر دادرس رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران CNG کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، از برگزاری مرجع ملی صنعت CNG در کشور خبر داد و گفت: با برگزاری این مرجع ملی و نیز با همکاری کلیه سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و وزارتخانه‌های مختلف و نیز انجمن‌ها و بخش خصوصی بتوانیم به یک وحدت رویه و انسجام متحدالشکل تصمیم گیری کنیم و در نهایت بتوانیم اجرای مناسب و درستی داشته باشیم.

دادرس با تاکید براینکه صنعت CNG قبلا متولی نداشت، افزود: اولین مصوبه اش کارت اعتباری سوخت است که به عنوان کارت خرید کالا از آن یاد می‌شود؛ به همین منظور در این راستا پیشنهاداتی ارائه و تصویب شده است و هیات دولت و وزیران در حال بررسی این موضوع هستند.

او در خصوص کارمزد جایگاه‌داران CNG تصریح کرد: کارمزد ضوابط فنی سال 96 با هماهنگی انجمن و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی آزاد شد و قرار است که شرکت ملی گاز با تاییدیه سازمان ملی استاندارد کلیه کارمزد ضوابط فنی و استاندارسازی جایگاه‌ها( 7 تومان) را برگردانند.

او با تاکید براینکه کل کارمزد تخصیصی برای جایگاه‎‌هایCNG در سال گذشته 22 تومان است، افزود: حدود 15 تومان کارمزد سال 96 با پیگیری‌های مستمر انجمن صنفی CNG، شرکت ملی گاز در قبوض گاز کارمزد جایگاه ها پرداخت گردیده و 7 تومان به ازای هرمترمکعب گاز از 22 تومان باقی مانده، طبق توافقی که با سازمان ملی استاندارد صورت گرفته، قرار است بابت جبران هزینه به جایگاه‌هایی که استاندارد سازی، نوسازی و تعمیرات شده است؛ پرداخت شود.

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران CNG کشور افزود: بحث افزایش کارمزد یکی از دغدغه‌های جایگاه‌داران است و ما به شدت این موضوع را پیگیر هستیم تا سازمان برنامه و بودجه افزایش قیمت سال 97 را به صورت اصولی و منطقی برای جایگاه‌داران افزایش دهد.

او تاکید کرد: ما اعتقاد داریم که قیمت CNG، گرانتر از قیمت واقعی است و باید 200 تومان باشد نه 420 تومان.

دادرس در خصوص پیشنهاد کارت اعتباری سوخت یارانه‌ای گفت: این موضوع هنوز در دستور کار معاون اول رئیس جمهوری است و امیدواریم که در این رابطه تصمیمات جدی‌تری گرفته و زودتر اعلام شود.

او افزود: کارت اعتباری سوخت برای تاکسی‌داران و ناوگان حمل ونقل عمومی تعلق می‌گیرد و ما منتظر بررسی اعلام کارت اعتباری سوخت به جای کارت هدفمندی یارانه ها هستیم.

دادرس تاکید کرد: برای اشخاص عادی 90 هزار تومان و برای تاکسی ها 180 هزار تومان پیشنها دادیم که این 180 هزار تومان در واقع معادل تقریبا 20 روزکاری تاکسی‌هاست. بنابراین هزینه می تواند 20 روز کاری را جبران کند، چیزی حدود 600 هزار تومان به نفع تاکسی‌داران است.

او خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 90 درصد تاکسی‌ها و 70 درصد حمل و نقل عمومی دوگانه سوز هستند، بنابراین کسی که روزانه 30 لیتر بنزین مصرف می کند، ماهیانه یک میلیون تومان به نفع مصرف کننده خواهد بود.

کد خبر: 962817

وب گردی

وب گردی