اسرائیل هواپیمای جنگی سوریه را ساقط کرد

یک فروند جنگنده سوخوی ارتش سوریه در حال گشت زنی بر آسمان جولان اشغالی توسط رژیم صهیونیستی ساقط شد.

به گزارش ایسکانیوز، مقام‌های رژیم صهیونیستی به ویژه « اویخای آردعی »اعلام کردند که پدافند این رژیم یک جنگنده سوریه از نوع سوخو را سرنگون کرده است.

بنابر گزارش‎ها، صهیونیست‌ها مدعی شده‎اند که این جنگنده حریم هوایی جولان را نقض کرده است. این جنگنده سوری در منطقه الیرموک داخل خاک سوریه سقوط کرده است.
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید دو فروند موشک به سمت یک فروند جنگنده سوخو شلیک کرده است.

«آویخای آدرعی» مدعی است که این جنگنده به عمق ۲ کیلومتر، حریم هوایی فلسطین اشغالی را نقض کرده و موشک‌های پاتریوت این هواپیمای نظامی را هدف قرار داده‌اند.

وی در بیانیه ای مکتوب اعلام کرد: دو موشک پاتریوت به سمت جنگنده سوخوی ارتش سوریه که حریم هوایی اسرائیل در جنوب ارتفاعات جولان را نقض کرده بود، شلیک شد. از ساعات ابتدایی صبح نشانه هایی از افزایش سطح درگیری های داخلی در سوریه از جمله فعالیت های رو به افزایش نیروی هوایی سوریه مشاهده گردیده است.

این در حالی است که یک منبع نظامی سوری گفت: جنگنده سوخویی که موشک های پاتریوت اسرائیلی آنرا سرنگون کردند، وارد حریم هوایی جولان اشغالی نشده و در داخل سوریه هدف قرار گرفته است.

در همین راستا عمران مرعی یکی از دو خلبان جنگنده سوخو سرنگون شده کشته شده است. این منبع ارتش سوریه اعلام کرد: از سرنوشت خلبان دیگر هنوز اطلاعی در دست نیست.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز در بیانیه خود اشاره ای به سرنوشت جنگنده سوریه نکرده است.

اما نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل تاکید کرد که جنگنده سوخوی ارتش سوریه که اقدام به نقض حریم هوایی اسرائیل از منطقه جولان کرده بود با موشک های پدافند ارتش اسرائیل منهدم شده است.

در پی این حمله آژیرهای خطر در برخی از مناطق جولان به صدا درآمد.

از سوی دیگر یک منبع نظامی در گفتگو با خبرگزاری سانا گفت: از آن جهت که دشمن صهیونیست به حمایت از گروه های مسلح تروریستی متعهد است، حمایت خود از این گروه ها را ثابت کرد و یکی از جنگنده های سوریه را که در حال بمباران مراکز تجمع تروریست ها در منطقه صیدا در اطراف وادی الیرموک بود، در حریم هوایی سوریه هدف قرار داده و منهدم کرد.

از سوی دیگر امروز جنگنده های رژیم صهیونیستی، یک موشک به سمت تعدادی از جوانان فلسطینی در شرق منطقه جبالیا در شمال نوار غزه با این ادعا که آنها در حال پرتاب بادبادک های آتش زا بوده اند، شلیک کرد که البته تلفاتی در پی نداشت.

شاهدان عینی اعلام کردند: جنگنده‌ های اسرائیلی یک موشک به سمت منطقه ای که در نزدیکی محل تجمع جوانان بود، شلیک کردند.

کد خبر: 962819

وب گردی

وب گردی