هدف شورای راهبردی  پتروشیمی ، آگاه سازی مردم و تامین نیاز آنهاست

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی کارکرد شورای راهبردی این شرکت را به نوعی همان تداوم روند شرکت ملی صنایع پتروشیمی همسو با مسئولیت اجتماعی دانست و گفت: رسالت شورای راهبردی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی آگاه سازی مردم، برقراری ارتباط و تامین نیاز آنهاست.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ رضا نوروززاده، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، امروز (سه‌شنبه، دوم مردادماه) در شصت‌وچهارمین نشست شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی در ماهشهر گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی از همان آغاز سرمایه‌گذاری و ساخت واحدهای پتروشیمی در منطقه عسلویه به‌طور جامع به همه مسائل نگاه کرده است.

او افزود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی برخلاف بسیاری از بخش‌ها که ایجاد کارخانه را در همان فنس محدود کردند، مسئولیت اجتماعی را در دستور کار خود داشته و با نگاهی جامع در این مسیر، جاده‌های بین کارخانه، کمربندی، پارک، هتل، امکانات رفاهی، درمانی و ... را اجرایی کرده است.

نوروززاده تصریح کرد: وقتی برای ایجاد واحدهای صنعتی به یک منطقه می‌آییم ۳۰ هزار نفر به جمعیت اضافه می‌کنیم، بنابراین باید هزینه آن‌را نیز بپردازیم.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی بر تداوم حرکت این شرکت اشاره و عنوان کرد: نباید برنامه‌ریزی خود را محدود کنیم. با اجرای خصوصی سازی هر شرکتی در فنس خود تصمیم می‌گیرد و خود را مالک آنجا می‌داند و تعهدی برای خود قائل نیست.

او کارکرد شورای راهبردی را به نوعی همان تداوم روند شرکت ملی صنایع پتروشیمی همسو با مسئولیت اجتماعی دانست و گفت: رسالت شورای راهبردی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی آگاه‌سازی مردم، برقراری ارتباط و تامین نیاز آنهاست. وقتی این شرکت‌ها را اداره می‌کنیم باید بدانیم حاصل زحمات ما برای مردم است. وظیفه ما این است که با مردم گفت‌وگو کنیم و حاصل زحمات ما را ببینند.

نوروززاده تاکید کرد: وظیفه شورای راهبردی این است که‌ با مردم ارتباط برقرار کند. مردم باید در جریان سازندگی قرار بگیرند، امیدوارم همسو با مسئولیت اجتماعی که بر دوش ما قرار دارد متعهد باشیم و مردم هم بدانند چه کردیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به این‌که در شرایط حساسی قرار داریم، خطاب به کارکنان منطقه ویژه ماهشهر عنوان کرد: با توان اقتصادی‌ای که شما ایجاد کردید دولت با قدرت می‌گوید می‌توانیم مایحتاج مردم را تامین کنیم.

در این جلسه عبدالرضا غلامی، دبیر شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی با تشریح اقدام‌های سال گذشته این شورا گفت: حدود ۷۰ میلیارد تومان مصوبه برای توسعه شهرستان توسط شورا در نظر گرفته شد که از این میزان ۵۸/۵ میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت مولد، که تولیدکننده ثروت است، مانند شبکه راه‌آهن تخصیص یافت. از این میزان سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان صرف ساخت مینی‌بیمارستان بندر امام خمینی (ره) شد که در چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

در این جلسه همچنین امید شهیدی‌نیا، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به عنوان رئیس شورای راهبردی مدیران‌ شرکت‌های پتروشیمی منطقه ماهشهر انتخاب شد.

همچنین تعهدات انجام مسئولیت اجتماعی در بازه زمانی چهار سال با پیشنهاد فرماندار ماهشهر بررسی و چارچوب کلی آن به تایید حاضران رسید و مقرر شد کارگروهی متشکل از شرکت‌های پتروشیمی منطقه آن‌ را بررسی کنند.

کد خبر: 962831

وب گردی

وب گردی