تحلیل «فایننشال تایمز» از قانون نژادپرستانه کنست

روزنامه «فایننشال تایمز» با عوام فریبانه توصیف کردن قانون «دولت ملت » یهود در پارلمان رژیم صهیونیستی، به مضرات تصویب این قانون در دراز مدت می پردازد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، روزنامه «فایننشال تایمز»با اذعان به این که وجود یک رییس جمهور «پوپولیست» در کاخ سفید بهترین فرصت برای صهیونیست هاست تا منویات سیاسی خود را تحقق بخشند، در سرمقاله اش با مرور تصویب قانون «دولت ملت یهود» به بررسی تاثیر این قانون بر آینده فرایند صلح در سرزمین های اشغالی پرداخت.
از نگاه « فایننشال تایمز» تصویب قانون جدید با لرزاندن یکی از پایه های اساسی دموکراسی دولت یهود، زبان مشترک در مرزهای عربی _عبری را مخدوش کرده و منجر به زیان های اقتصادی بی شمار از جمله قانونی شدن تخریب شهرک های ساخته شده برای شهروندان عرب زبان در عین عدم دسترسی آنها به اطاله دادرسی می شود.
رژیم صهیونیستی در تلاشی نژادپرستانه برای حفظ شانیت و شخصیت شهروندان یهودی این کشور با تحمیل هژمونی یهودی بر دولت از برگزاری انتخابات آزاد ریاست جمهوری توسط فلسطینی ها ممانعت به عمل آورده و آنها را مجبور به جلای وطن می کند.
به اعتقاد نویسنده فایننشال تایمز، قوانین سختگیرانه « کنست» اگر چه در کوتاه مدت منافع حزبی کوتاه مدت را به دنبال دارد اما در دراز مدت می تواند روند طبیعی گفتگوهای دوجانبه فلسطینی- اسراییلی را مختل کرده و زمینه ساز اختلاف و منازعات فی مابین شود.

کد خبر: 962894

وب گردی

وب گردی