فلاحتی: بعید است که استیضاح وزیر علوم به صحن علنی مجلس رود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: وزیر علوم دیروز بعداز ظهر در کمیسیون آموزش مجلس حضور پیدا کرد و سؤالات مورد نظر از وزیر مطرح شد، با توجه به سؤالات کلی مطرح شده بسیار بعید است که استیضاح وزیر علوم به صحن علنی مجلس رود.

دکتر فرهاد فلاحتی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره آخرین اخبار استیضاح وزیر علوم، گفت: وزیر علوم دیروز بعدازظهر در کمیسیون آموزش مجلس حضور پیدا کرد و به سؤالات نمایندگان پاسخ داد، یک نفر از اعضای کمیسیون هم نسبت به پاسخ های وزیر قانع شد.

نماینده مردم قائنات افزود: درحال حاضر بخش دیگری از سؤالات نمایندگان از وزیر باقی ماند که قرار شد کمیته ای با نظر خود سوال کنندگان تشکیل شود که دراین جلسه آقای وزیر به همراه معاونان خود مسائل و مشکلات را مطرح و زمانی را برای رفع این نواقص تعیین کنند، با توجه به سؤالات کلی مطرح شده در کمیسیون آموزش بسیار بعید است که استیضاح وزیر علوم به صحن علنی مجلس برسد.

فلاحتی در ادامه درباره عزل وزیر علوم و جایگزین وی خاطر نشان کرد: عزل وزیر بسیار بعید است و درباره جایگزینی محمدباقر نوبخت به وزارت علوم اظهار بی اطلاعی کرد و آن را شایعه خواند.

وی در ادامه درباره مهم ترین دلایل نارضایتی نمایندگان از وزیر علوم خاطر نشان کرد: یکی از موارد مهمی که مورد پرسش و اعتراض نمایندگان از وزیر بود، بحث بازرسی بازرسان آژانس از تجهیزات علمی در دانشگاه های کشور بود که مورد پرسش اعضای کمیسیون آموزش قرار گرفت و قطعا این اتفاق یک ضعف بزرگ برای وزرات علوم به حساب می آید.

عضو کمیسیون آموزش مجلس متذکر شد: با توجه به شرایط امروز ایران در جامعه جهانی و بحث برجام به هیچ عنوان به مصلحت منافع ملی ما نیست که چنین مواردی در دانشگاه ها و مراکز علمی کشور رخ دهد و اگر این بازرسی با مجوز شورای امنیت ملی بوده است باید شفاف و روشن اعلام شود.

فرهاد فلاحتی در پایان خاطر نشان کرد: عدم آگاهی وزیر علوم از بازرسی بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی نشان از ضعف و عدم اقتدار وزارت علوم است که از این پس باید شرایط نظارتی بر عملکرد وزارت علوم افزایش یابد و اگر قرار است اطلاعات علمی دانشگاه ها در سطح بین الملل رد و بدل شود باید براساس عرف دانشگاهی و برمبنای منافع ملی کشور باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 962909

وب گردی

وب گردی