ترمینال سلام فرودگاه امام تا مهرماه به بهره برداری می رسد

وزیر راه و شهرسازی با اعلام روند پایانی تکمیل ترمینال سلام گفت: ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) تا مهر ماه امسال به بهره برداری می رسد و انتظار می رود زمینه ساز افزایش جذب مسافران هوایی شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، عباس آخوندی در حاشیه هیات دولت گفت: وزارت راه وشهرسازی تلاش می کند تا ترمینال سلام هرچه زودتر افتتاح شود.


فرودگاه امام خمینی( ره ) در 35 کیلومتری تهران یکی از بزرگترین فرودگاه های منطقه است و سالیانه بیش از هشت میلیون نفر مسافر از این فرودگاه تردد می کنند.

طبق برنامه ریزی های شرکت شهر فرودگاه های امام خمینی ( ره ) قرار است با تکمیل ترمینال سلام ظرفیت تردد مسافر از این فرودگاه سالیانه به حدود 15میلیون نفر افزایش یابد.

فرودگاه امام ( ره ) به عنوان بزرگترین فرودگاه ایران قرار است به شبکه ریلی و جاده ای و از طریق راه آهن به بنادر جنوب و شمال کشور مستقیم متصل شود و همچنین قرار است نحوه طراحی به گونه ای باشد تا در مسیر قطار سریع السیر تهران- قم – اصفهان قرار گیرد.
افتتاح ترمینال مسافری جدید فرودگاه بین‌المللی امام(ره) با عنوان «ترمینال سلام» و آغاز ساخت ترمینال مسافری ایران‌شهر در این فرودگاه، ایران به سوی تبدیل شدن به هاب منطقه گام برخواهد داشت .

پیش از این وزیر راه وشهرسازی از برنامه افتتاح ترمینال سلام فرودگاه امام ( ره) در تابستان امسال خبر داده بود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 962927

وب گردی

وب گردی