استقبال ترامپ از برچیده شدن سامانه موشکی کره شمالی

رییس جمهوری ایالات متحده با تایید اقدام کره شمالی مبنی بر انهدام سامانه موشکی خود، این اقدام همتای کره ای خودراستود.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با تاکید بر این نکته که دیدارش در سنگاپور با کیم فوق العاده بوده، با استقبال از برچیده شدن سامانه بزرگ موشکی کره شمالی گفت «به شدت آن را درک»می کند.

دونالد ترامپ با پرهیز از ذکر زمان مشخص برای خلع سلاح هسته ای ابراز امیدواری کرد کره شمالی به تعهدات خود مبنی بر برگرداندن بقایای اجساد سربازان آمریکایی کشته شده در اوایل دهه پنجاه میلادی عمل کند.

«مایک پومپئو » وزیر امور خارجه آمریکا نیز به نوبه خود با تایید این اقدام «پیونگ یانگ»اعلام کرد: « انهدام سامانه موشکی » مطابق با تعهدات طرف مقابل «به طور کامل» انجام شده است.

گفتنی است که بنا بر تصاویر ماهواره‌ای ارسال شده، ظاهراً کره شمالی عملیات برچیدن بخشی از یک سایت مهم پرتاب موشک را در شمال غربی این کشور به انجام رسانده است.

این تصاویر ماهواره‌ای که از سوی گروه رصد مستقر در آمریکا موسوم به «۳۸ شمال» به‌دست آمده است، نشان دهنده تعهدپذیری کره شمالی در قبال توافقی است که ماه میلادی گذشته (ژوئن) میان پیونگ‌یانگ - آمریکا حاصل شد.

البته پیونگ‌یانگ می‌گوید از سایت «سوهائی» برای پرتاب ماهواره استفاده می‌شود ؛ حال‌آن که آمریکا مدعی است کاربرد اصلی آن آزمایش موشک های دوربرد بوده است.

کد خبر: 962928

وب گردی

وب گردی