ارزان ترین خط هوایی اروپا هم فلج شد

اعتصابی که از شرکت های «لوفت هانزا» و «ایرفرانس» شروع شده بود به «ایرلند» و شرکت «رایان ایر» نیز سرایت کرد. این اعتصاب دو روزه از امروز شروع شده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز،کارکنان شرکت ایرلندی «رایان ایر» که ارزان ترین شرکت هواپیمایی اروپا است، برای «بهبود شرایط کاری» دست به اعتصاب دو روزه زدند.

در پی شروع به اعتصاب کارکنان این شرکت، احنمال دارد 600 پرواز لغو شود. مقصد بیشتر این پروازها پرتغال، بلژیک و اسپانیا است و 50 هزار مسافر را تحت تاثیر قرار می دهد.

تهدید به اخراج کارکنان

«کنی جیکوبز»، مدیر بازاریابی «رایان ایر» ، در یک بیانیه در این باره اعلام کرد: «شرکت، آمادگی مواجهه با درخواست های غیرمعقولی که به ارزان بودن هزینه های پرواز ، لطمه بزند را ندارد. اگر این اعتصاب بی دلیل، باعث نارضایتی مشتریان و بالاتر رفتن قیمت بلیت پروازها شود مجبور به تجدیدنظر در برنامه زمستان خود و کم کردن تعداد پروازها هستیم که این امر باعث بیکار شدن تعدادی از کارکنان خواهد شد.»

کارکنان «رایان ایر» در تاریخ 4 ژوئیه فهرستی از 34 درخواست خود را تحت عنوان درخواست «حقوق عادلانه» منتشر کرده بودند. رایان ایر در بیانیه خود ادعا کرده که به کارمندان خود بیش از دو برابر میانگین دستمزدها می پردازد. نام این غول هواپیمایی، در یکسال گذشته با اعتصاب کارکنان همراه بوده تا جایی که این موضوع به پارلمان اروپا هم کشیده شده است.

ضرر 170 میلیون یورویی «ایرفرانس» در 7 روز

موج اعتصاب کارکنان شرکت های هواپیمایی اروپایی از شرکت «ایرفرانس» شروع شد. در این شرکت 11 سندیکا از خلبانان، خدمه کابین و خدمه زمینی با درخواست «بهبود شرایط کاری» و افزایش 6 درصدی حقوق، دست به اعتصاب زدند.

د رهمین راستا رسانه ها از ضرر 170 میلیون یورویی «ایرفرانس» در 7 روز گذشته خبر دادند. در آلمان هم شرکت «لوفت هانزا» در ماه های گذشته مجبور به کنسل کردن 800 پرواز از جمله 58 پرواز مسافت طولانی خود شده بود.

انتهای پیام

کد خبر: 962945

وب گردی

وب گردی